Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte skal man dusje?


Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
oftere enn hva da?

 

Oftere enn 1 gang i uken, som var det vi faktisk snakket om.

 

Gjør som dere vil, men jeg anbefaler å dusje hver dag. Skaper god hygiene og å dusje er bare herlig.

 

Jeg hadde et spenn på flere ganger daglig til 1 gang i uken. Men, kanskje man bør snakke litt om renhold. Det er jo fullt mulig å vaske seg under armer og underlivet uten å ta en dusj. Gjør man det har man vel ikke samme behov for en dusj som om man ikke gjør det. Er dusj den eneste måte man vasker seg på så må man jo nødvendigvis dusje mer for å oppnå samme resultat.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Erik_*

Jeg har faktisk talt alle gangene jeg har dusjet i år. Og i dag kom dusj nummer 100 (og 12 Mars er den 72 dagen i året, dvs, ca 1,4 ganger om dagen) Jeg dusjer hver gang jeg står opp og ofte en midt på dagen også. Syns det er jæævla kjedelig men føler meg absolutt ikke ren om jeg ikke dusjer hver dag minimum en gang. På fredager eller lørdager dusjer jeg noen ganger 3 ganger om dagen også. Er det skadelig? Huden min er ikke den beste, så kanskje jeg må roe dusjinga litt. Men føler meg helt jævlig uten dusj.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Erik_*

Hehe, og jeg er motsatt. Kan ikke fatte å begripe hvordan noen kan orke å gå ut av huset om morgenen, eller engang bare inn på kjøkkenet eller stua for den saks skyld, uten å ha dusja :-)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_delorian1_*

Dusjer om kvelden før jeg legger meg. Liker å bruke minst mulig tid om morgenen. Dusjer også hvis jeg har trent eller svettet mye (om sommeren eks.)

Lenke til kommentar
Dusjer om kvelden før jeg legger meg. Liker å bruke minst mulig tid om morgenen. Dusjer også hvis jeg har trent eller svettet mye (om sommeren eks.)

 

Det samme gjør jeg. Helst om kvelden, men noen ganger utsetter jeg det til morgenen. Håret mitt blir fort fett, så det krever en dusj om dagen. Er nok skyld i det selv ja, da jeg har vendt håret til en dusj om dagen, men uten spesial shampoo er det sånn det blir. Etter trening og ellers en slitsom dag, spesielt hvis jeg skal ut etterpå, så dusjer jeg også.

 

Har ei venninne som dusjer både kropp og håret tre ganger om dagen. Hu føler seg overhodet ikke rein uten.

Lenke til kommentar

Dusjer vel stort sett hvert dag, enten på morgenen eller kvelden før. Det kommer jo selfølgelig an på om jeg har trent, da kan det bli to ganger på samme dag. Det kan hende jeg ikke gidder å dusje på en av helgedagene, men hvis jeg skal på skolen så er det en selvfølge for meg å ha dusjet på morgenen eller kvelden før. Vasker håret mitt hver gang med shampoo, men ser at noen skriver at det ikke anbefales å vakse håret hver dag.

 

Men er det ikke bedre å vaske håret hver dag å få fjernet alle rester av voks/etc, enn å ha det liggende i håret i opptil flere dager, for det kan da vel ikke være så bra for håret.

Lenke til kommentar

Aha, så vi lever i 2008! Ja det var jo et kjempeflott argument. Folk hadde ikke behov for å bade hver dag for hundre år sida, og jeg fatter ikke hvorfor det skulle være mer nødvendig nå.

 

Personlig dusjer jeg når jeg føler at det er nødvendig. Man dør heller ikke av å bare dusje en gang i uka heller.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
Aha, så vi lever i 2008! Ja det var jo et kjempeflott argument. Folk hadde ikke behov for å bade hver dag for hundre år sida, og jeg fatter ikke hvorfor det skulle være mer nødvendig nå.

 

Personlig dusjer jeg når jeg føler at det er nødvendig. Man dør heller ikke av å bare dusje en gang i uka heller.

 

Hadde folk hatt varmt vann for 100 år siden, hadde de nok dusjet flere ganger om dagen etter alt slitet ute på åkeren.

 

Selv om man ikke dør, er det greit å ikke lukte møkk når man beveger seg ute blandt folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...