Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte skal man dusje?


Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Slik som jeg har hørt det (dette vet jeg ikke om det er sikkert), så blir man lettere utsatt for sykdom, om man dusjer for ofte.

 

Hvorfor har jeg ikke noe skikkelig svar på, men det virker sannsynlig at kroppen ikke får utviklet antistoffene mot et eller annet, og den venner seg ikke til en normal bakteriemengde som den gjennomsnittelige kroppen har.

 

 

 

men jeg er ikke sikker

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Slik som jeg har hørt det (dette vet jeg ikke om det er sikkert), så blir man lettere utsatt for sykdom, om man dusjer for ofte.

Den sjansen er jeg villig til å ta, uten å nøle.

Lenke til kommentar
Slik som jeg har hørt det (dette vet jeg ikke om det er sikkert), så blir man lettere utsatt for sykdom, om man dusjer for ofte.

 

Hvorfor har jeg ikke noe skikkelig svar på, men det virker sannsynlig at kroppen ikke får utviklet antistoffene mot et eller annet, og den venner seg ikke til en normal bakteriemengde som den gjennomsnittelige kroppen har.

 

 

 

men jeg er ikke sikker

 

Hva er vits å uttale seg om dette når du ikke er sikker? Jeg er vertfall sikker på at det er bedre å trene hver dag og dusje 2 ganger om dagen enn å sitte foran en skjerm og ikke trene og dusje annenhver dag.

Lenke til kommentar
Slik som jeg har hørt det (dette vet jeg ikke om det er sikkert), så blir man lettere utsatt for sykdom, om man dusjer for ofte.

 

Hvorfor har jeg ikke noe skikkelig svar på, men det virker sannsynlig at kroppen ikke får utviklet antistoffene mot et eller annet, og den venner seg ikke til en normal bakteriemengde som den gjennomsnittelige kroppen har.

 

 

 

men jeg er ikke sikker

 

Hva er vits å uttale seg om dette når du ikke er sikker? Jeg er vertfall sikker på at det er bedre å trene hver dag og dusje 2 ganger om dagen enn å sitte foran en skjerm og ikke trene og dusje annenhver dag.

Bra sagt, vi som trener har et behov for å holde hygiene ved like. Hva konsekvensene av for "hyppig" dusjing fører til, driter hvertfall jeg i. :D

Lenke til kommentar

Dette med dusjing er jo veldig individuelt da. Om man faktisk har en jobb der man sitter på ræva hele dagen, og aldri løfter en finger mer enn absolutt nødvendig så trenger man jo selvsagt ikke dusje like ofte som en som er flyttemann, og trener 3 økter dagen i tillegg.

 

I tillegg har vel de fleste gode nok venner/familie som vil drite i høfligheten og fortelle deg om du er for ille.

 

Dusj om du er skitten eller lukter eller føler for det. Det er da ingen regler for dusjing. Noen ganger dusjer jeg flere ganger daglig, noen ganger 1 gang i uka. Det kommer jo helt ann på. Er jeg på hytte og bader mye i ferskvann kan det ta lang tid før jeg gidder å dusje :)

Lenke til kommentar

oftere enn hva da?

 

Dusjefrekvensen er da irrelevant. Har man lyst til oppføre seg som et normalt oppegående menneske så unngår man å lukte vondt og være skitten lenger enn nødvendig. Om jeg får skitt på meg så får folk leve med det til jeg kommer hjem og faktisk har muligheten til å fikse det :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...