Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte skal man dusje?


Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Er gjest av same grunn som gjesten jeg quoter, jeg dysjer ikkje så ofte, kan gå 3dager mellom jeg dysjer og noen ganger opptil 4 dager, føler meg aldri skitten eller lukter vondt, har absolutt aldri blitt komentert. Jeg svetter også ikkje med untak av gym timer og vist jeg jobber og da dysjer jeg naturlivis. Er jeg unormal? Tennene pusser jeg hver dag. Altså sliter med det samme som personen over her, at jeg bare ikke gidder å gjøre det. Fett hår får ikke jeg.

 

Selv om du ikke føler deg skitten så betyr det ikke at du ikke er det(fin setning)...Treffer jo på folk som stadig lukter vondt og/eller har fett hår, og jeg håper de hadde tatt seg en dusj hvis de hadde lagt merke til det sjøl.

Endret av paa99
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg trodde alle dusjet hver dag. Vi lever i 2008, ikke i vikingitden. Personlig dusjer jeg 2 ganger om dagen, morgen og kveld. Kan aldri gå på skole eller annet om morgenen utenom å dusje, uten en varm dusj våkner man ikke. En kveldsdusj etter trening eller annet er alltid deilig. Dusjer 2 ganger hver dag. Har gjort det i alle år. Gjør ikke de fleste det? morgendusj og kveldsdusj?

Å dusje to ganger om dagen med såpe og sampoo er hverken nødvendig eller sunt.

 

Jaha, har du ein kilde til den henvisningen der? Eller er det kun dine egne meininger?

 

Ellers så føler eg det blir 'feil' å gå på jobb uten å ha dusjet på 2-3 dager(grøss..)

Lenke til kommentar

jeg dusjer hver dag, ofte på kvelden siden jeg bruker aleminiumsklorid i armhulene, å da må være helt rein, dusjer også etter trening og gym osv.. vasker håret ca. hver dag.. det er da ikke noe galt i det?

Lenke til kommentar
Jeg trodde alle dusjet hver dag. Vi lever i 2008, ikke i vikingitden. Personlig dusjer jeg 2 ganger om dagen, morgen og kveld. Kan aldri gå på skole eller annet om morgenen utenom å dusje, uten en varm dusj våkner man ikke. En kveldsdusj etter trening eller annet er alltid deilig. Dusjer 2 ganger hver dag. Har gjort det i alle år. Gjør ikke de fleste det? morgendusj og kveldsdusj?

Å dusje to ganger om dagen med såpe og sampoo er hverken nødvendig eller sunt.

 

Jaha, har du ein kilde til den henvisningen der? Eller er det kun dine egne meininger?

 

Ellers så føler eg det blir 'feil' å gå på jobb uten å ha dusjet på 2-3 dager(grøss..)

 

 

enig i det, jobber selv på en bensinstasjon hvor jeg hele tida er i kontakt med kunder

er greit å lukte bra da

 

dusjer sånn ca. 2. hver dag

Lenke til kommentar
Morgendusj og på kveldene dersom jeg skal ut på byen eller andre sosiale arrangement.
Dette er det som jeg alltid har opfattet som "normalt". Selvsagt varierer mengden svette man produserer og hvor skitten man blir i løpet av en dag, men jeg vil tror at ola normann som går på skole/jobber 5 dager i uka og gjerne omgås folk i helgene vil ha godt av å rengjøre kroppen en gang til dagen. Jeg dusjer hver morgen og pleier ikke føle meg like i skuddet dersom det har gått mer en et døgn siden sist gang jeg vasket meg. Jeg har måttet omgå personer som ikke vasket seg regelmessig tidligere, og for oss rundt er det en lite trivelig affære. Det er da bedre å vaske seg en gang for mye enn en for lite, tørr hud og ødelagt hår kan man normalisere ved å være litt bevist i forhold til vasking og bruk av produkter, og fet hud og hår er i min bok ikke et langt bedre alternativ. Nyt heller en dusj hver dag og vær taknemlig for det flotte privelegiet det faktisk er. :)
Lenke til kommentar
Hei, jeg pleier å dusje hver morgen før jeg drar på skolen, men vennene og foreldrene mine mener at det er for ofte og at det ikke er sunt for verken huden eller håret. Håret mitt blir veldig fort fett og jeg føler meg svett og ekkel hvis jeg ikke dusjer. Samtidig hjelper det meg å våkne og jeg føler meg rett å slett bedre. Burde jeg slutte å dusje daglig?

 

Jeg har dessverre ikke tatt meg tid til å lese igjennom alle svarene, men håper at det jeg sier ikke har blitt sagt før :p

 

For det første så kan jeg jo si at kroppen skiller ut væsker som beskytter huden, og denne væsken er derfor (naturligvis) veldig bra for huden din. Når du dusjer, fjerner du denne væsken. Det samme gjelder håret, kroppen skiller ut oljer (?) som beskytter håret, og når du dusjer fjerner du dette. Derfor vil jeg personlig ikke anbefale deg å vaske håret hver dag. Det holder å kun bruke vann noen ganger. Personlig dusjer jeg også omtrent hver dag, men av og til holder det jo (og kan være bra for kroppen) å kun foreta en "kattevask".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...