Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor ofte skal man dusje?


Gjest medlem-125302

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-125302

Hei, jeg pleier å dusje hver morgen før jeg drar på skolen, men vennene og foreldrene mine mener at det er for ofte og at det ikke er sunt for verken huden eller håret. Håret mitt blir veldig fort fett og jeg føler meg svett og ekkel hvis jeg ikke dusjer. Samtidig hjelper det meg å våkne og jeg føler meg rett å slett bedre. Burde jeg slutte å dusje daglig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vel ikke noe fasitsvar, men det stemmer at det er en stor påkjenning for hud og hår å dusje så ofte. så det gjelder å finne et forhold som passer for deg, hvis det er hver morgen så burde det være helt greit, men du bør kansje vurdere hva slags såper og shampoer du bruker.

hvis du dusjer såpass hyppig kan det godt hende at du ikke trenger å bruke så mye såpe og f.eks at du bare vasker håret annenhver dag.

Lenke til kommentar

En gang før jul, og en gang før sommeren.

 

Eller mer seriøst.... Det er ingenting gale med å dusje, men ikke bruk såpe, dusjkrem, og sjampo for ofte. Et par-tre ganger i uken burde holde, med mindre du har ekstrem kroppslukt eller trener\bruker kroppen mye. Alt du får ut av å bruke såpe hver dag er å ødelegge huden din.

 

Så dusj så mye du vil, men kul'an med såpen.

Lenke til kommentar

Alle bør dusje daglig, og skal du i tillegg på trening bør du dusje minst 2 ganger daglig. Man går ikke rundt og lukter svette! Penis bør også vaskes minst én gang om dagen, og det passer jo bra å ta dette i dusjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...