Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

DIY Annlegg. Honda Civic Shuttle

Lars J

Anbefalte innlegg

Halla!

-Jeg har et litt innvikla bagasjerom i min honda civic shuttle. (85 mod) Greia er den at bagasjerommet er relativt lite, samt at "hattehylla" ikke duger til noe som helst. Er det noen som har erfaring med og bygge annlegg i disse bilene ? Den problematiske delen gjelder bakhøyttalere og sub.

-Det jeg har vurdert er og ofre hele bagasjerommet til fordel for en svær kasse som skal inneholde både subb(er) ,og etpar JBL GTO 6x9". Da blir selvsagt den kassen todelt slik at ikke subb og 6x9" jobber mot hverandre.

Det jeg trenger er andres' erfaringer, samt tips til hvordan man får dette vellykket. Evt andre som har brukt samme konstruksjon (?)

-Platenene jeg vurderer og bruke blir vel 22mm kryssfiner eller MDF allt ettersom hva jeg får tak på til mest fornuftig pris. Vil dette bli ufordelsmessig tungt ,eller ?

Takker for svar

-Lars J

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss folkens, dette gikk raskt. Saken er den, at jeg helst vil ha bakhøyttalere. Men ok, hvis dere har god nok erfaring med kun frontsett så greit for meg. Har dere noen linker til gode sett da ,evt også linker til inspirasjon for hvordan andre har gjort det ?

-Lars

Lenke til kommentar

Okei, greia er at jeg ikke har bygd bilstereo og slikt før selv. Men greit siden dere mener at bakhøyttalere ikke trengs så satser jeg på front-sett ,samt 1 eller 2 subber. Pris er igrunn ikke noe problem ,så lenge man ikke kommer opp over 10 laken.

Lenke til kommentar

Jeg er bare pr idag på planleggings stadiet ang bilstereoen siden denne bilen bare er et prosjekt hvor jeg ikke trenger og ta hennsyn til plass forøvrig i kupeen bortsett fra framsetene. Bilen er ribba innvendig. Så spiller og effekttrinn mangler jeg også. PS ; dette anlegget skal ikke inn for og spille høyest mulig. Men med god dybde i musikken ,samt ren og klar diskant. Spille høyt gjør man når man er full ,og det er man vel ikke i bil ? :p

-Problemet er at bagasjerommet er helt patetisk formet. Pittelite og enten må det brukes til annlegg ,ellers så dropper jeg det :)

Endret av Lars J
Lenke til kommentar

Det der virket jo overkommelig, men har du noen erfaringer med Ground Zero ?

-Pioneer spiller er en selvfølge siden jeg er pioneer mann :):D

Lenke til kommentar

gz er et veldig bra merke. testet ganske mange av de modellene og ikke noe negativt å si om noen av de. kjører nå rundt med en "liten" 8" sub som spiller fletta av de fleste 12 " i samme prisklasse.

Har kjøpt et "monster" på 5000watt nå men får ikke montert det før jeg får ny bilen.

vet du kommer til å bli fornøyd

Lenke til kommentar

Okei, det er bra og høre at du er fornøyd. Pr nå står valget mellom det du linker til , eller dynabel sine 12" og evt front-sett.

Men ,takk for hjelpen så langt. Da har jeg en pekepinn på hvilken retning jeg skal ta.

Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...