Gå til innhold

Spørsmål anngående happy care osv.

avola

Anbefalte innlegg

Hei!

Har fått beskjed om at jeg får dekket skaden som har skjedd på mobilen(happy care forsikring). Den er såpass ødlagt at jeg får en ny, så jeg skal levere den inn på nærmest elkjøp butikk. Problemet er at jeg har klart å somle bort batteriet:S, tlf er totalt ødlagt, men de forlanger vel at alle deler av tlf er med? Noen som har peil på hva elkjøp gjør med mobilen? sendern til forsikringsselskapet? Usikker på om jeg må kjøpe nytt batteri feks.

forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har fått beskjed om at jeg får dekket skaden som har skjedd på mobilen(happy care forsikring). Den er såpass ødlagt at jeg får en ny, så jeg skal levere den inn på nærmest elkjøp butikk. Problemet er at jeg har klart å somle bort batteriet:S, tlf er totalt ødlagt, men de forlanger vel at alle deler av tlf er med? Noen som har peil på hva elkjøp gjør med mobilen? sendern til forsikringsselskapet? Usikker på om jeg må kjøpe nytt batteri feks.

forhånd takk for svar

Tror nok ikke du skal bekymre deg for batteriet, de fleste butikker vil nok ikke bry seg om det. Siden de får beskjed om å kaste delene på skraphaugen når du leverer den inn.

Lenke til kommentar

Butikker skal ha inn alt utstyr for å søke kred på den, men når det gjelder forsikringssaker der forsikringsselskapet har godkjent ny tlf. så er den gamle uvesentlig og kan kastes iom at du får nye via forsikringsselskapet.

Så jeg tror det skal gå fint

Endret av General_Skurf
Lenke til kommentar

Det gjelder ikke alle forsikringsselskap. Det er flere som krever en arbeidsrapport fra et verksted før de godkjenner utlevering av nytt produkt. Dvs det holder ikke at butikken sier at appartet er knust og ikke lar seg reparere. Har aldri vært borti en forsikringssak der mangel av batteri var avgjørende for at forsikringssaken ikke ble godkjent.

Lenke til kommentar
Det gjelder ikke alle forsikringsselskap. Det er flere som krever en arbeidsrapport fra et verksted før de godkjenner utlevering av nytt produkt. Dvs det holder ikke at butikken sier at appartet er knust og ikke lar seg reparere. Har aldri vært borti en forsikringssak der mangel av batteri var avgjørende for at forsikringssaken ikke ble godkjent.

Merk at han har fått godkjent kred fra forsikringsselskapet.

Lenke til kommentar
Butikker skal ha inn alt utstyr for å søke kred på den, men når det gjelder forsikringssaker der forsikringsselskapet har godkjent ny tlf. så er den gamle uvesentlig og kan kastes iom at du får nye via forsikringsselskapet.

Så jeg tror det skal gå fint

Butikken har ingenting med det her å gjøre nei, dette går helt fint :). Om du har fått godkjent ny telefon så får du ofte bare beskjed om å skrote den.

Så null problem, dette ordner seg nok - HappyCare-folka er som regel veldig veldig greie å ha med å gjøre! :)

HappyCare funker ikke sånn, de hører bare på kunde ang hva som er skjedd, og tar avgjørelse med en gang. FÅr kunde nytt produkt uten videre sjekk, så trenger han egentlig bare å skrote sitt gamle produkt. Alt gjøres oftest over telefon.

Så enkelte forsikringssgreier er langt mer tungvindt, dette her, det funker.

Lenke til kommentar

Er noen ganger slik, at det må registreres et servicenummer. Da kan det hende dette byr på litt problemer, men du kan jo forklare saken for forsikringsselskapet, og si det slik det er - kanskje de sier det er greit allikevel? Uansett, et nytt batteri koster deg ikke mer enn et par hundre ekstra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...