njubi Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Hei. Jeg holder på å bygge min første maskin og har fått satt sammen alle delene, men det kommer ingenting på skjermen når jeg fyrer opp. Både cpu-vifte, kabinett vifte og harddisken surrer og alle led's funker, så det er strøm. Noen som vet hvor/hvordan jeg kan/bør begynne å feilsøke ? Er det skjermkortet eller kan det være noe annet ? Spec: Intel BadAxe 2 hovedkort Q6600 cpu 2 gb ocz minne Asus EN7300GT silent pci-e skjermkort Antec Sonata III kabinett Endret 20. februar 2008 av njubi Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Strøm til skjermkortet? Satt i minnebrikkene riktig? Bare et skudd i mørket Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har du mulighet -prøv med et annet skjermkort som er uten nvidia-turbocache eller ATI-Hypermemory løsning. Vet at det "har vært"/er mange hovedkort som sliter med nvidia 7300 pga "delt skjerm minne"/"turbocache" greia. Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 slår tastaturet og musen seg på? hvis ikke så har vi samme problem. alt slår seg på, men får ikke noe bilde og mus og tastatur er døde. specs: q6600 abit ip35pro 8800gts 320. har testa og trekke ut alt som kan trekkes ut, og vet at skjerm, og tastatur og mus fungerer på en annen pc. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Du stater med og resette cmos(clr_cmos) Ha i en minne brikke. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
njubi Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Hei, takk for alle tips. Var en flau feil, hadde koblet til main power connector, men glemte å koble til cpu core voltage kabelen. Har noen newbie cpu-spørsmål her: I BIOS finner jeg: Processor Thermal Margin: 35 c Internal Temp: 37 c Remote Temp: 32 c Finner ikke selve cpu-temp'en. Pløyd igjennom manual, men står ingenting om det der. Og hva betyr det minuset ved Thermal Margin (og hva er det) ? Og når jeg kjører Core-temp så har jeg temp fra ca.45-55 på de fire kjernene, er ikke det litt høyt når ingenting annet kjøres ? Dette vil vel kanskje bedre seg etterhvert som arctic silver'et "setter" seg ? Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har du satt inn 120mm frontvifte i sonata kabinettet? Ellers er jo quad core 6600 en tanke hetere enn dual core og kan forventes. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) har du satt i "p4" kontakta? den er firkanta med 4 pins edit: så ikke siste posten.. Endret 20. februar 2008 av Daily-Drifter Lenke til kommentar
njubi Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Har du satt inn 120mm frontvifte i sonata kabinettet?Ellers er jo quad core 6600 en tanke hetere enn dual core og kan forventes. Nei, kjører bare med den vifta bak. Bestiller den frontvifta nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå