tomcse Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Min lange, mørke natt startet etter at jeg kjøpte en WD 200Gb harddisk. Jeg clonet mine 4 partisjoner fra min WD 120Gb over på den nye, og samtidig utvidet jeg partisjonene til å fylle hele den nye disken. Brukte Norton Ghost 2002 til dette. Etter to dager klikket windows XP, nektet å boote, kun blåskjerm. Installerte Windows XP på nytt, og ting virket bra i nesten en dag. Så er plutselig de to partisjonene for DV-video og programmer borte vekk. Jeg har omfattende filmprosjekt på den ene, som jeg tilsynelatende har mistet. Som jeg har innsett, er det en grense på 137Gb i Windows XP. Jeg har NTFS på alle partisjonene. Må jeg ha SP1? Gode tips? Lenke til kommentar
Tiresias Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det er ingen 137 GB grense i Win XP. - Da du reinstallerte Windows på nytt brukte du hele disken til systempartisjon? - Hvis ikke er det fullt mulig å gjenopprette de mistede partisjonene ved hjelp av et gjenopprettingsprogram, DERSOM partisjonene ikke er skrevet over med andre data. F.eks. PC Inspector File Recovery http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm [edit]Har sjekket litt opp, og funnet ut at Windows XP ikke har 137 GB disk størrelse enabled som default. Du kan enable 48-bits LBA støtte i Professional slik: start -> run -> regedit32 bla deg frem hit: HKEY_LOCAL_MACHINESystemCurrentControlSetServicesAtapiParameters endre "EnableBigLba" til 1. Avslutt regedit. Ferdig. I Home Edition slik: bla deg frem til samme sted som med Professional høyreklikk og velg "Add value" og fyll inn: Value name: EnableBigLba Data type: REG_DWORD Value data: 0x1 Avslutt regedit. Ferdig. [/edit] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå