Gå til innhold

Panasonic gs-230. Er det to nivå av bildekvalitet på video? Rar meny...

Anbefalte innlegg

Jeg har gs-230, og dette er dårlig beskrevet i manualen, men faktum er at

det fins et oppslag i menyen (under avansert) for å velge bildekvalitet. Symbolet er en pil med 3 eller 6 prikker (bit's?) under.

Jeg trodde dette var for stillbilder, men såvidt jeg kan se i manualen så fins det samme symbolet i menyen for stillbilder (som jeg ikke kan se siden jeg ikke har satt inn minnekort)

Det er ingen grunn for at det skal være to steder å stille inn bildekvalitet, annet enn om det er en for video og en for stillbilde.

Men - hva skulle forskjellen være? Større/mindre komprimering av hver ramme? Jeg tror uansett det går akkurat 1 time video på en 1 times kassett.

Default instilling var for den 'dårligste' kvaliteten.

Forvirret...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har gs-230, og dette er dårlig beskrevet i manualen, men faktum er at

det fins et oppslag i menyen (under avansert) for å velge bildekvalitet. Symbolet er en pil med 3 eller 6 prikker (bit's?) under.

Jeg trodde dette var for stillbilder, men såvidt jeg kan se i manualen så fins det samme symbolet i menyen for stillbilder (som jeg ikke kan se siden jeg ikke har satt inn minnekort)

Det er ingen grunn for at det skal være to steder å stille inn bildekvalitet, annet enn om det er en for video og en for stillbilde.

Men - hva skulle forskjellen være? Større/mindre komprimering av hver ramme? Jeg tror uansett det går akkurat 1 time video på en 1 times kassett.

Default instilling var for den 'dårligste' kvaliteten.

Forvirret...

Jeg tror jeg svarer meg selv:

"Du kan også endre kvaliteten på 'advanced -> pict quality' i båndoptagelsesfunksjon"

Det står et annet sted på siden, under bildekvalitet for fotobilder...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...