Hansssa Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har et lite dilemma ang. kjøp av min nye PC. Lurer på om jeg skal kjøpe 2GB Corsair DOMINATOR minne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324986 Eller 4GB Corsair TWIN2X 6400 minne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 NB: Jeg blir ikke å kjøpe 64-bit Vista da jeg synes det virker å være et tungvint OS m. henhold til drivere etc. Så det vil maks bli utnyttet 3GB av minnet om jeg har skjønt riktig. Altså: 2GB DOMINATOR vs. 4GB 6400 på Vista 32-bit, hva vil være best? =) Mvh. Hansa Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Begge er gode, men hvis du ikke skal ha 64bits OS ville jeg kjøpt 2 gig settet, rett og slett fordi det er billigere. men med det sagt vil jeg også nevne at jeg kan absolutt anbefale Vista 64, har prøvd både 32 og 64 og er klart mest fornøyd med 64, har ikke fått noen problemer med drivere i det hele tatt. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg ville valgt kvalitet. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har et lite dilemma ang. kjøp av min nye PC. Lurer på om jeg skal kjøpe 2GB Corsair DOMINATOR minne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=324986 Eller 4GB Corsair TWIN2X 6400 minne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338074 NB: Jeg blir ikke å kjøpe 64-bit Vista da jeg synes det virker å være et tungvint OS m. henhold til drivere etc. Så det vil maks bli utnyttet 3GB av minnet om jeg har skjønt riktig. Altså: 2GB DOMINATOR vs. 4GB 6400 på Vista 32-bit, hva vil være best? =) Mvh. Hansa Spørs hva du skal bruke pc-en til, er jo bedre med 3,3 gb ram (maks som du får utnytta med 32 bit) enn 2 Gb. Skal du spille en del så ville jeg ha tatt 4 Gb skal du ikke spille så mye ville jeg har gått for bare 2 gb ram, du trenger ikke mer enn det til vanlig bruk. Om du vil bruke pc konfiguratoren til komplett så gjør de så pc-en er 100% klar til bruk og du trenger ikke tenkte på noen driverproblemer. (Koster såklart et par tusenlapper ekstra og la de gjøre pc-en klar til bruk, men det er verdt det om du ikke er over middels pc kyndig. Lenke til kommentar
Hansssa Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Begge er gode, men hvis du ikke skal ha 64bits OS ville jeg kjøpt 2 gig settet, rett og slett fordi det er billigere. men med det sagt vil jeg også nevne at jeg kan absolutt anbefale Vista 64, har prøvd både 32 og 64 og er klart mest fornøyd med 64, har ikke fått noen problemer med drivere i det hele tatt. Er du en som spiller mye i så fall? Denne PCen er tenkt som en gamer PC, og er personlig litt skeptisk til at alle nye spill vil kjøre knirkefritt på Vista 64-bit. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Maks minne i et 32-bit operativsystem = litt under 4GB minus skjermkortminnet på maskinen (inkudert skjermkortminne som er delt systemminne). Dvs. bruekr du et dårlig skjermkort med lite minne så kommer du nært 4gig. Bruker du derimot Quad-SLI 8800GTXer med 768MB minne hver, så sitter du igjen med mindre enn 1 gig systeminne på 32-bit OS *cry* Jeg vil si at ca 3gig systemminne er den gyldne grensen. Over det er det så og si ingenting (utenom spesielle profesjonelle applikasjon) som bruker mer minne, selv de aller mest krevende spillene. Det sagt så går det aller aller meste veldig bra på 2gig også. Midnre enn 2gig ville jeg aldri annbefalt på en ny maskin. -Stigma Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 blir lite spilling, men de jeg har prøvd har fungert fint Lenke til kommentar
Hansssa Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Takker for innlegg som har vært til hjelp med dette, har bestemt meg for 4GB "kvantitet" da oppgradering til 64-bit kanskje er aktuelt nå eller i fremtiden. Endret 21. februar 2008 av Marvil Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Slik prisene er i dag, kan du få både kvalitet og kvantitet til en veldig billig penge. Jeg hinter her til OCZ, Mushkin og Corsair. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå