ThaDuckMan Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Hvordan kan jeg åpne min IP-adresse/PC sin port 80? Jeg har Wamp og den er online, men jeg får ikke til at IP-adressen min leder til wamp-mappen "www" hvor index-filer er m.m Noen som kan hjelpe meg om dere skjønte noe? Takk på forhånd! Endret 20. februar 2008 av ThaDuckMan Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvis du poster denne posten fra maskinen/ routeren du vil åpne porten på, er den allerede åpen. (Hvis port 80 er stengt kan du ikke surfe på nettet.) Lenke til kommentar
mark Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 port 80 er da stengt hos meg... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har du forwardet port 80 internett til port 80 på riktig PC? Når du kobler deg opp fra nettet så må den vite til hvilken ip den skal routes på LAN. Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Har du forwardet port 80 internett til port 80 på riktig PC?Når du kobler deg opp fra nettet så må den vite til hvilken ip den skal routes på LAN. Den tok jeg ikke.. :S Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 http://portforward.com Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 La oss si at du har 2 maskiner på ditt LAN. Jeg kobler med opp mot din ipadresse fra internett. Hvordan skal routeren din videresende port 80 til maskinen med Wamp? Routeren er ikke synsk, så derfor må dette settes opp i portforwarding i router. Du må m.a.o. forwarde port 80 mot ipadressen til maskinen med Wamp. Lenke til kommentar
CoolDuckie Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 La oss si at du har 2 maskiner på ditt LAN.Jeg kobler med opp mot din ipadresse fra internett. Hvordan skal routeren din videresende port 80 til maskinen med Wamp? Routeren er ikke synsk, så derfor må dette settes opp i portforwarding i router. Du må m.a.o. forwarde port 80 mot ipadressen til maskinen med Wamp. Fin forklaring, men tror det må presiseres helt eksplisitt og tydelig at når man kobler seg opp mot internett via en router "oversettes" din interne IP-adresse til den IP-adressen routeren har mot internett. Mao får man kanskje et tall som "10.0,0,2" om man sjekker sin egen IP-adresse med ipconfig e.l, men kanskje "80.100.xx.xx" om man sjekker mot en ekstern server på internett. Dette er uproblematisk så lenge din maskin initierer trafikk mot eksterne servere, for da "hektes" oversettelsesadresseringsinfo på pakkene som går mellom din maskin og den eksterne serveren. Problemet er at dersom en ekstern server vil initiere trafikk mot din maskin, har ikke ruteren noen info som sier hvilken maskin på det interne nettet som skal motta trafikken. Derfor må du legge inn en innstilling i routeren din om at når det kommer tcp trafikk til port 80, skal den sendes til din interne maskin. Det kalles "port-forwarding". CD Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) La oss si at du har 2 maskiner på ditt LAN.Jeg kobler med opp mot din ipadresse fra internett. Hvordan skal routeren din videresende port 80 til maskinen med Wamp? Routeren er ikke synsk, så derfor må dette settes opp i portforwarding i router. Du må m.a.o. forwarde port 80 mot ipadressen til maskinen med Wamp. Og hvordan gjør jeg det? PS: Takk for at du ramsa opp, var sånn spørsmålet mitt er. ---------- Port 80 er åpen i tcp og udp nå. Fortsatt ingen som kommer seg inn på IP-en min av venner. :S Wamp kjører med "All services" og er "Put online". Endret 20. februar 2008 av ThaDuckMan Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Bump.. trenger virkelig hjelp! Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Fungerer den på localhost og lokalnett? Om den gjør det så er det forwardinga. Om du har både modem og router så må det kanskje forwardes i begge Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Oppskrift på portforwarding finner du på http://portforward.com eller hos din nettleverandør. Har du et routermodem og router bak så må du forwarde i flere (som nevnt over). Du kan bruke http://canyouseeme.org fra maskinen med Wamp for å sjekke om porten er forwardet (Wamp må da bruke port 80 og være aktiv) Success: I can see your service on 85.93.xxx.xxx on port (80) Your ISP is not blocking port 80 Endret 20. februar 2008 av la7dfa.com Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Fungerer den på localhost og lokalnett? Om den gjør det så er det forwardinga. Om du har både modem og router så må det kanskje forwardes i begge http://lighthabbo.no-ip.biz/venn - Der er linken. Jeg kommer meg inn via. linken på min PC/localhost, men andre, som foreksempel venner, får det ikke til. Jeg har åpnet porten 80 i UDP og TCP. TIL LA7: Error: I could not see your service on 88.88.**.** on port (80) Reason: Connection refused -- Det var feilen jeg fikk. Endret 20. februar 2008 av ThaDuckMan Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) http://lighthabbo.no-ip.biz/venn- Der er linken. Jeg kommer meg inn via. linken på min PC/localhost, men andre, som foreksempel venner, får det ikke til. Jeg har åpnet porten 80 i UDP og TCP. Kjører du no-ip DUC på serveren? Ser ikke sånn ut siden jeg ser title, men ikke innhold Gå på http://www.whatismyip.com og se hva IPen din er Endret 20. februar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 http://lighthabbo.no-ip.biz/venn- Der er linken. Jeg kommer meg inn via. linken på min PC/localhost, men andre, som foreksempel venner, får det ikke til. Jeg har åpnet porten 80 i UDP og TCP. Kjører du no-ip DUC på serveren? Ser ikke sånn ut siden jeg får title, men ikke innhold Gå på http://www.whatismyip.com og se hva IPen din er Jeg vet hva IP-en min er, og bruker den. Og ja, jeg bruker No-ip. Men... feilen kan kanskje være... I no-ip når man velger "Port 80 redicert", og det står et felt nedenunder hvor det står "Port:", hva *BIIIP* skriver jeg der? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 80 tror jeg, har ikke tulla med noe sånt på min Er ipen din 88.88.238.218? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Så lenge du får error på canyouseeme, så vil du aldri oppnå forbindelse med Wamp. Hvilken nettleverandør har du og hvilke modem/routere har du? Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 80 tror jeg, har ikke tulla med noe sånt på min Er ipen din 88.88.238.218? Ja, det er den. Men skifter den straks siden dere vet hva den er nå. Og det funker ikke skrive 80 i port-feltet. Så lenge du får error på canyouseeme, så vil du aldri oppnå forbindelse med Wamp.Hvilken nettleverandør har du og hvilke modem/routere har du? Jeg bruker Speedtouch Thomson-greier. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Du trenger ikke skifte, vi får ikke gjort noe mot den uansett uansett kan vi bare pinge no-ip adressa di og få den nye Thomason speedtouch routermodem? Eller modem i tillegg? Endret 20. februar 2008 av PepsiCo Lenke til kommentar
ThaDuckMan Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Du trenger ikke skifte, vi får ikke gjort noe mot den uansett uansett kan vi bare pinge no-ip adressa di og få den nye Thomason speedtouch routermodem? Eller modem i tillegg? Nope, just one. Og det er ikke trådløst. EDIT: Speedtouch Nettlevrandør: Telenor Skaperen/Gruppen bak Speedtouch: Thomson Endret 20. februar 2008 av ThaDuckMan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå