Gå til innhold

BK: Solnedgang, mitt første bilde

SirAmp

Anbefalte innlegg

Hei! mitt første bilde, så vær snille :p

er selv ganske fornøyd men er helt nybegynner så hadde vært fint med litt kritikk, og råd og tips om hva jeg bør passe på neste gang...

Bildet er tatt med et Canon EOS 400D med kitobjektivet, lukketid på 6 sec, blender 3,5 ,100 ISO

og er behandlet litt, nermere bestemt lagt over en sort gradient i nedre del for å duse ned en ganske forstyrrende gate med noen hus og stash.post-88026-1203454108_thumb.jpg

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har potensial, men du har utnyttet det feil.

For det første så har du for lite himmel, og for mye i veien nede som trær og hus. Kom deg opp i høyden og få med mer himmel, og kanskje sola, så skal landskap være en liten del, drar en del av fokusen bort fra himmelen. Du har sikkert tatt bildet på auto? Prøv litt med forskjellige instillinger på manuell, TV eller AV og se hvilke resultater du oppnår.

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

tusen takk.

er tatt på manuell ;)

og fra høyeste tilgjengelige pungt, hadde nok vært ideelt å få vinklet kameraet litt oppover, men har ikke stativ, så ble den stillingen jeg fikk rigget meg til. dette er vel litt feil sted å spørre, men har noen noe triks på lager for å erstatte stativ i sånne tilfeller?

Endret av SirAmp
Lenke til kommentar
tusen takk.

er tatt på manuell ;)

og fra høyeste tilgjengelige pungt, hadde nok vært ideelt å få vinklet kameraet litt oppover, men har ikke stativ, så ble den stillingen jeg fikk rigget meg til. dette er vel litt feil sted å spørre, men har noen noe triks på lager for å erstatte stativ i sånne tilfeller?

Bruk det du har rundt deg! Ein trepinne på 1.5 meter kan jo fint brukast som eit nokolunde stativ. Ei grein, ein stein eller gjerde.. Det er berre fantasien som setter grenser rett og slett !:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...