Hansulu Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Har lenge irritert meg over at min thomson lcd-tv ikke viser hele bildet fra stue-pcen min. Oppløsning fra maskin er nå på 1280 x 720. Skjermkortet er et innebygd ati radeonxpress 1250. Thomson skjermen sin oppløsning er den samme. Problemet er at bildet virker utydelig og en liten del av høyre- og venstrebilde forsvinner. Har lest en del steder at dette kommer av overscaning på tven. Dette skal stamme fra gammelt av og tv-sendingene blir sendt i ett eller annet rart format? Det jeg er ute etter, er å få en egendefinert oppløsning slik at bildet kan gjengis riktig på tven. Har vært å sett en god del steder, men har ikke funnet noen gode løsninger på problemet. Jeg vet/trur det er mange som lurer på akkurat dette, så er det noen med litt mer peiling enn meg som kan gi oss en enkel innføring i dette, en liten guide og evt noen gode linker? Har foresten tven tilkoblet igjennom HDMIinngangen. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Prøvd PowerStrip? Lenke til kommentar
drbo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Har tidvis opplevd det samme med mitt ATI kort (HD2600Pro). Det finnes en instilling for overskann i CatalystControlCenter, still denne til "0", og problemet bør være borte. Du kan jo i samme slengen oppdatere til siste versjon av ATI drivere, det har skjedd en del mht HDMI i driverne det siste ... Endret 20. februar 2008 av drbo Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Har sett på powerstrip, men synes det blir litt vel avansert, med masse rare instillinger. Har du en fin guide hvor man kan begynne? Instillingen for overscan er deaktivert i CCC. Har allerede installert de nyeste driverne til ATI Lenke til kommentar
drbo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg trodde også det første gang, men ble ikke kvitt problemet før jeg stilte på en slidebar i CCC. Kan det være slik hos deg også? Lenke til kommentar
Hansulu Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Under "DTV(HDMI)"/ "Scaling options" er alt grått, finner ingen plass for å aktivere denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå