richardhal Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hei, Jeg pleier og ha en bilde str. på 3872 X 2592 når jeg har åpnet et bilde i photoshop syntes det er litt vanskelig og redigere bilde fordi det er så stort, Når jeg har en zoom på 50% så dekker hele bildet skjermen men proposionene på bildet blir feil, zoomer jeg inn til 100% så blir dette riktig men da er det utrolig tungvint og jobbe med bilde. Hva pleier dere og gjøre når dere har slike store bilder. Grunnen til at jeg har så stor str. er at jeg vil ha maks kvalitet på utskriften i a4. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Når jeg har en zoom på 50% så dekker hele bildet skjermen men proposionene på bildet blir feil,Kva meiner du her? Høvet mellom breidd og høgd på bileta endrer seg ikkje om du zoomer ut. Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Nei det er riktig men når jeg ser på foreks. personer da så har de hakkete kanter når jeg har zoomet ut, egentlig alt under 100 % så har menneskene på bildet hakkete kanter. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Så lenge bildet har flere punkter enn det skjermen kan vise så vil det være sånn. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Disse hakkene har en tendens til å dukke opp på standard zoom-størrelser som for eksempel 33,3% og 66,6%, men det pleier ikke å dukke opp hakkete kanter så lenge du benytter halveringsstørrelser, f.eks. 50%, 25%, 12,5% osv. Er du helt sikker på at zoomen din er nøyaktig 50%, eller er den omtrentlig 50%? Lenke til kommentar
christofferv Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Dette har jo med forholdet mellom skjermoppløsning og oppløsning på kameraet! Men som han sier over meg, bruker du halveringsstørrelser som 50%,25% og 12,5% så er det ikkje så sannsynlig at disse kommer frem. Eller iallfall mindre sjangs! Lenke til kommentar
richardhal Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Der ja der ble det mye bedre ved bruk av 50 % og 12,5 % Takk for hjelpen forlkens Lenke til kommentar
Traadstarter Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Hvordan erstatter man en farge? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Hvordan erstatter man en farge? Hele bildet: Image > Adjustments > Replace Color... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå