Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverkskort deaktiveres?

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en ny HP pavilion dv 9510 for et par måneder siden, men jeg har stadig det problemet at det plutselig står "begrenset tilkobling" og at det ikke er noen tilgjengelige nettverk i området, og dette skjer uansett hvilket nett jeg er på :( Tiden før internett blir borte kan ta alt fra en halv time til 12 timer, men det er allikevel utrolig irriterende når internett blir borte når du holder på med noe viktig. Noen som har peiling på hva som er problemet? Det er et broadcom-kort hvis det hjelper.... takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å last ned og innstaller en nyere driver til nettverkskortet fra leverandøren av maskinen eller produsenten av nettverkskortet.

Finn ut siste driverversjon og produsent av nettverkskortet ved å høyreklikke min datamaskin og velg enhetsbehandling der finner du det under nettverkskort\trådløs.

Endret av Knopfix
Lenke til kommentar

Du kan innstallerer programmvaren til nettverkskortet på nytt.

Hardware(ditt fysiske kort) delen må ha en driver(software) for fungere.

Det pleier som regel å komme nyere og bedre drivere til forkjellig hardware ettersom man opptager ting som kan forbereds eller oppgraderes.

Lenke til kommentar
Kjøpte meg en ny HP pavilion dv 9510 for et par måneder siden, men jeg har stadig det problemet at det plutselig står "begrenset tilkobling" og at det ikke er noen tilgjengelige nettverk i området, og dette skjer uansett hvilket nett jeg er på :( Tiden før internett blir borte kan ta alt fra en halv time til 12 timer, men det er allikevel utrolig irriterende når internett blir borte når du holder på med noe viktig. Noen som har peiling på hva som er problemet? Det er et broadcom-kort hvis det hjelper.... takk for alle svar!

Hvilken BIOS versjon har du? Trykk på fn knappen og esc eller sjekk i BIOS. 6 og 7 hadde noen problemer med WLAN som forsvant. Gå hit og skriv inn dv9510. Let deg frem til BIOS og oppdater denne. Det er også lurt og oppdatere drivere til WLAN og Chipset mens du er i gang.

EDIT: direktelink til BIOS oppdatering : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=no

Wireless LAN driver : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=no

Endret av Xpi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...