Preple Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Kjøpte meg en ny HP pavilion dv 9510 for et par måneder siden, men jeg har stadig det problemet at det plutselig står "begrenset tilkobling" og at det ikke er noen tilgjengelige nettverk i området, og dette skjer uansett hvilket nett jeg er på Tiden før internett blir borte kan ta alt fra en halv time til 12 timer, men det er allikevel utrolig irriterende når internett blir borte når du holder på med noe viktig. Noen som har peiling på hva som er problemet? Det er et broadcom-kort hvis det hjelper.... takk for alle svar! Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Noen bærbare har strømsparingsfunksjon som skrur av wlan ved behov/ønske. Sjekk dette. Lenke til kommentar
Preple Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Takk for tipset, men jeg tror ikke dette er problemet, for etter nettverkskortet er deaktivert eller hva det nå enn er, virker det som det ikke er noen måte å aktiverer det på igjen. den eneste måten er restart...... Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Ta en titt i eventviewer og se om det ligger noen meldinger der. Lenke til kommentar
Preple Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Pokker, har nettop startet pcèn på nytt på grunn av det idiotiske nettverkskortet, dette begynner å gå meg på nervene! Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Prøv å last ned og innstaller en nyere driver til nettverkskortet fra leverandøren av maskinen eller produsenten av nettverkskortet. Finn ut siste driverversjon og produsent av nettverkskortet ved å høyreklikke min datamaskin og velg enhetsbehandling der finner du det under nettverkskort\trådløs. Endret 20. februar 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
Preple Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 går det ann å installere kortet på nytt? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Du kan innstallerer programmvaren til nettverkskortet på nytt. Hardware(ditt fysiske kort) delen må ha en driver(software) for fungere. Det pleier som regel å komme nyere og bedre drivere til forkjellig hardware ettersom man opptager ting som kan forbereds eller oppgraderes. Lenke til kommentar
Preple Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 har prøvd å søke etter drivere i enhetsbehandling, men dette har ikke hjulpet.... Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Se etter hva det heter,om det er Realtek eller et annet merke,så gå til produsentens side og last det ned og innstaller. I enhetsbehandling er nok muligheten bare å reinnstallere din gamle driver. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Kjøpte meg en ny HP pavilion dv 9510 for et par måneder siden, men jeg har stadig det problemet at det plutselig står "begrenset tilkobling" og at det ikke er noen tilgjengelige nettverk i området, og dette skjer uansett hvilket nett jeg er på Tiden før internett blir borte kan ta alt fra en halv time til 12 timer, men det er allikevel utrolig irriterende når internett blir borte når du holder på med noe viktig. Noen som har peiling på hva som er problemet? Det er et broadcom-kort hvis det hjelper.... takk for alle svar! Hvilken BIOS versjon har du? Trykk på fn knappen og esc eller sjekk i BIOS. 6 og 7 hadde noen problemer med WLAN som forsvant. Gå hit og skriv inn dv9510. Let deg frem til BIOS og oppdater denne. Det er også lurt og oppdatere drivere til WLAN og Chipset mens du er i gang. EDIT: direktelink til BIOS oppdatering : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=no Wireless LAN driver : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwar...093&lang=no Endret 21. februar 2008 av Xpi Lenke til kommentar
Preple Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 takker xpi, knopfix og cerwell for svar, har ikke hatt dette problemet på en stund nå så jeg tror faktisk problemet er fikset! PEACE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå