Gå til innhold

Ingeniør i produktdesign

Pus_1808

Anbefalte innlegg

Hei!

Som de fleste på min alder er jeg ikke helt sikker på hva jeg vil bli. Jeg har vært innom flere yrker, blandt annet Ingeniør i produktdesign. Jeg lurer derfor på et par ting:

1. Hvilken lønn kan man forvente etter endt utdanning?

2. Hvilket snitt må man ha for å komme inn? (jeg skjøner selvsagt at dette varierer fra år til år, men så ca.:)

3. Erfaringer fra studiet? Bra/dårlig?

4. Er det mye praktisk, eller er det mest teoretisk?

5. Studiehverdagen, hvordan ser den ut?

Takker for alle svar, svar på det du vil/kan...;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den samme lønna som alle andre ingeniører.

Nei? Lønnen er individuelt, og forskjellige firma betaler forskjellig. En IT-konsulent tjener stort sett mer enn en ren programmerer, selv om de har akkurat samme utdanningen. En sivilingeniør innen petroleum tjener stort sett en hel del mer enn en innen bygg, og så er det mye individuelle forskjeller. Stort sett tjener du bedre jo mer interessert i faget ditt du er, for da er du gjerne flink.

Lenke til kommentar

Den samme lønna som alle andre ingeniører.

Nei? Lønnen er individuelt, og forskjellige firma betaler forskjellig. En IT-konsulent tjener stort sett mer enn en ren programmerer, selv om de har akkurat samme utdanningen. En sivilingeniør innen petroleum tjener stort sett en hel del mer enn en innen bygg, og så er det mye individuelle forskjeller. Stort sett tjener du bedre jo mer interessert i faget ditt du er, for da er du gjerne flink.

Dette er ikke sant. Ta det fra en som har fått flere tilbud, i forskjellige bransjer og forskjellige typer ingeniør stillinger. Alt kommer an på hvor i landet du søker, de aller fleste firmaer betaler det samme som naboen, uansett bransje.

It-konsulent kan ha VELDIG forskjellig bakgrunn, og begynnerlønna er forskjellig for de med ingeniørbakgrunn kontra de med f.eks. økonomibakgrunn. Ingeniørlønna en begynner på er det rimelig flat struktur på. Den ligger et sted mellom 360-400, kommer an på hvor i landet en søker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...