brukernamn Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 also, eg har to maskinder med winXP pro. begge har SMC-nettverkskort, eg har telenor ADSL og en 16-ports switch med up-link. har prøvd forskjellige varianter. viss eg bruker pppoe-tilkobling blir den eine tilkoblinga "overstyrt" av den andre, og kun en maksin får vere på internett i gangen. kom gjerne med fleire muligheter, og eg vil ikkje ha noken nybegynner-guide, det gidder eg ikkje!, kan litt fra før also, ekkje heilt tørr på området. men akkurat her må eg ha litt hjelp, blir litt langdrygt å prøve alt som går an å prøve i XP, tar "litt" tid, og de blir kjedlig i lengden.. so bare kom med haugevis av forslag Lenke til kommentar
Nimda Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 ikke for å være frekk, men hvorfor har du ikke ruter? Med switch må du ha den ene PCen på for at den andre skal få tilgang til internett. Det fikk i hvert fall jeg vite da jeg kjøpte ruter. Lenke til kommentar
brukernamn Skrevet 20. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2003 gjer ikkje meg så masse om den eine pc'en må vere på heile tida.. noken som veit åssen da?? Lenke til kommentar
Neglesaks Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 det du må gjøre første, er så sette to nettverkskort i den pcen som er tilkoblet internett. koble det ene kortet i modemet og det andre i switchen. Så kobler du den andre pcen også i switchen . deretter går du på egenskaper for ADSL tilkoblingen på den pcen som er tilkoblet nettet og skrur på internett connection sharing. da ip adressene på motta automatisk på begge pcene, da skal det funke fett. For at internett ikke skal gå tregt så skrur du på proxy på den andre pcen. proxy.online.no port: 8080 (hvis du bruker telenor) Vanskeligere er det ikke. Lenke til kommentar
kholand Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 jada.det går...men hvis du bruker metoden med 2 nettverkskort i den ene pc'n så går internett så helsikes tregt for han andre. kjøp en router. smc er billige og stabile..men glem å kjøpe den med firewall -særlig hvis du er aktiv online-gamer. ....eller..skal vel kanskje være fikset noe UpnP(ellerno) som gjør det enklere med firewall -i den siste firmware oppgraderingen. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Ja, kjøp en billig router. Mye enklere. Og koster sværet lite. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå