pedsti Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hei, der på skolen hvor jeg går har en ordnet seg med alle passord osv, som folk har brukt via nettet. Han har fått klar bedskjed fra skolens ledelse at om han misbruker det vil det få følger. Men flere av kameratene mine opplever at noen har vært inne på msn'en og nettby'en deres. Det jeg lurer på er hvordan man gjør dette? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Du vil ikke få noen oppskrift hvordan man hacker her. Første steg er og lære seg og programere. Ja lang tid og kipt,men sånn er det. Script kiddie er vel ikke noe og trakte etter,fjortiser som skryter at dem har hacked skolens netteverk. Hva er en hacker? http://www.catb.org/~esr/faqs/hacker-howto.html#what_is Endret 19. februar 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Men flere av kameratene mine opplever at noen har vært inne på msn'en og nettby'en deres. Da kan du anta at alle maskinene på den skolen er infisert og snapper alle mulige passord. Hint: Ikke bruk nettsider med innloggingspassord! Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Er bare å gå igjennom proxy så unngår du de fleste key loggers.. Hatt det problemet på skolen før, proxy var den eneste måten jeg fikk til får å unngå det. Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Er bare å gå igjennom proxy så unngår du de fleste key loggers.. Hatt det problemet på skolen før, proxy var den eneste måten jeg fikk til får å unngå det.Noe sier meg at jeg ikke burde stole på den metoden. Men det kommer vel alt an på keyloggeren det. Hvis den sniffer på alt som blir tastet på tastaturet uavhengig av nettside, så kan en evt hacker enkelt gjette seg til hvilken nettside som blir brukt. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Vel, hvis du vil unngå MITM-angrep er det ikke verre enn å bruke SSL-innlogging på sider som tillater det (og undersøk alle sertifikater) og bruk SSH-innpakking på sider som ikke bruker SSL. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå