Gå til innhold

Ønsker anbefaling av nytt AGP-skjermkort til socket A-maskin

Mr Womack

Anbefalte innlegg

Hallo!

Nå skal dere høre.. Jeg slo på pcen min på søndag var det vel, alt (PC og skjermen) slår seg på med en gang som normalt men plutselig gir skjermen svart bilde. Da prøvde jeg både og restarte og slå av strømmen men ingen bilde kom frem.

Dermed har jeg nå kjøpt ny LCD skjerm og kvittet meg med min gamle pc skjerm (Samsung Syncmaster N913).

Min nye skjerm heter: BenQ G2400W PS. Hva synes dere om skjermkjøpet mitt? :)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344096

Men også denne gangen skjer akkurat det samme både pcen og skjermen slår seg på, på vanlig måte. Men den nye gir også svart skjerm etterhvert. Før maskinen i det hele tatt kommer inn i Windows.

Og jeg testet faktisk min gamle skjerm Samsungen 19" på en annen sin PC og der funka den greit med bilde og alt. Da tenkte jeg.. da er det skjermkortet det er noe galt med.

Mitt nåværende skjermkort: ASUS N6600GT 128 MB eller no lignende det navnet.

Jeg har dette hovedkortet:

- MSI 745 ULTRA hovedkort for Socket A. Dette er altså et AGP hovedkort.

Mitt hovedkort kjører AGP 4x

Jeg trenger da et AGP skjermkort..

Jeg vil handle hos Komplett.no

Kan dere si navnet på skjermkortet jeg bør gå for og lime inn linken.

hvilket skjermkort? http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10413

Endret av Skagen
Utbedret emnetittelen.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sapphire Radeon HD 3850 er vel det beste skjermkortet til AGP. Da har du DX 10.1 og bra ytelse på spill. Det er godt mulig at CPU vil bli en flaskehals hvis den er på alder med hovedkortet. Du må også finne ut om strømforsyningen har nokk effekt (Watt) til å drive det nye kortet.

Endret av IceSpirit
Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg nettopp bestilt dette skjermkortet :)

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=346359

På det gamle skjermkortet som trolig er defekt, hadde jeg vanlig analogt uttak, som oftest en blå ledning. Men på den nye skjermen har jeg DVI uttak og det har det nye skjermkortet jeg bestilte også. Da blir det digitalt eller no sånt tror jeg. Mye bedre signaler og bilde.

Endret av Mr Womack
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått det nye kortet. Satt inn det nye skjermkortet. Alt funker normalt. PCen og den nye skjermen starter opp helt vanlig med bilde men det kommer opp:

Input: Sub: D hvis jeg har den blå ledningen i (analog)

Input: DVI hvis jeg har dvi kontakten i (digital)

men etter dette kommer det opp et sort bilde hvor det står: No signal detected

Så restarter pcen seg og samme skjer igjen. Prøvd å trykke F8 for å starte pcen i sikkerhetsmodus for å installere driverne til både skjermen og skjermkortet men pcen reagerer ikke på F8 en gang..

Hva kan jeg gjøre?

takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg snakket med Elkjøp og de mener at jeg har kjøpt et for bra skjermkort (AGP 8x) til hovedkortet (AGP 4x).. og at det er det som er problemet. at hovedkortet ikke klarer å jobbe med det nye skjermkortet..

Lurer på en ting da? finnes det skjermkort (AGP 4x) ?

ASUS GeForce N6600 GT 128 MB, var mitt forrige skjermkort.

Lenke til kommentar

Okei, så du mener jeg skal dra bort til Komplett og bytte skjermkortet jeg kjøpte og kjøpe et "litt dårligere" skjermkort? Ja, og du er sikker på at det skjermkortet du anbefaler her, at hovedkortet mitt: MSI 745 ULTRA hovedkort for socket A (AGP 4x) klarer å drive det skjermkortet der godt nok så da kommer jeg inn i windows og sånt igjen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...