kalg Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvor lenge skal man egentlig kjøre Prime 95 for å teste systemet? Jeg kjørte torture test i 20 timer før jeg fikk den ene prosessen stoppet pga. Critical error. Er dette godt nok? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Hvor lenge skal man egentlig kjøre Prime 95 for å teste systemet? Jeg kjørte torture test i 20 timer før jeg fikk den ene prosessen stoppet pga. Critical error. Er dette godt nok? Hvis tempen på rommet PCen stod var i det minste ikke kaldere enn det den vil være til bruk vil jeg si det er bra nok. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Error er error. Derfor hardbarka overklokkere sier en feilfri rig skal prime testes 24t uten feil. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Error er error.Derfor hardbarka overklokkere sier en feilfri rig skal prime testes 24t uten feil. En hardbarka klokker driter i om den er ustabil sålenge den kjører 3dmarkxx og/eller superpi 1m Feil er feil, ja, men hvis PCen må stå ved 100.00% load i 20 timer (2 desimaler der med vilje) for å fremprovosere feilen sier det seg selv at en sånn situasjon ikke vil skje ved daglig bruk. Dessuten, om pcen står i et tomt rom uten lufting i 20 timer (slik at det blir varmere enn det vil være når noen sitter ved pcen) kan det fremprovosere feilen. Jo mer kulde, jo høyere maksfrekvens. Har den stått på over natta med et åpent vindu vil saken være en helt annen. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 (endret) Pøh .. Du har tydligvis ikke frekventert samme forum som jeg har. Ser du har DFI kort i signaturen din . Hvis du hadde postet på dems forum din 2920mhz klokk for å si den ikke er stabil "primet" i 24t men 20t vil ingen anerkjenne klokken din. Det andre du snakker om ( 3dmark/superPI kjøring 1.gang for score ) brukt med det som kalles "suicide shots" er noe helt annet. Endret 20. februar 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Pøh ..Du har tydligvis ikke frekventert samme forum som jeg har. Ser du har DFI kort i signaturen din . Hvis du hadde postet på dems forum din 2920mhz klokk for å si den ikke er stabil "primet" i 24t men 20t vil ingen anerkjenne klokken din. Det andre du snakker om ( 3dmark/superPI kjøring 1.gang for score ) brukt med det som kalles "suicide shots" er noe helt annet. Jeg frekventerer XS og dette forumet FYI. Poster på dfi-forumet når jeg har trøbbel med noe. Klokken i sigget er primet 8 timer, grunnen er at jeg brukte den til lydfilkonvertering, og det er noe dritt når sånt skjærer seg (dvs fila du får ut har en feil inni seg). Gamingriggen er derimot primestabil i en drøy halvtime elns, og det holder i massevis. Skulle en varmovn få den til å fryse/reboote klokker jeg den ned 20mhz, og opp igjen senere. Er den stabil nok til sitt bruk er det ingen grunn til å kreve overkill-stabilitet. Altfor mange tar Prime/Orthos-errors etter mange timer seriøst. Hverdagsprogrammer belaster ikke CPUen helt 100%, og dermed er det ingen grunn til å uroe seg. Feil under 1 time bør riktignok lukes bort. Hva er poenget med at folk skal "anerkjenne" klokken min, btw? Fullstendig 24/7-stabil er(var) den, det holder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå