Gå til innhold

quad 6600 2.4 ---> 3.8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal du ha 3,8 ghz på din q6600, så må du ikkje regne med at du klarer det på èn dag. Jeg brukte 2 uker nesten, for å fininstille volt og andre instillinger på mitt Abit ix38.

 

Nå er cpu`en min stabil på 3.8 ghz, og jeg er veldig fornøyd. Volten er på 1,48 på cpu og med min TRUE kjøler så topper temperaturen med prime på ca 74-74 grader :)

 

Om du klarer 3.8 ghz med ditt hovedkort og din cpu, er det ingen garantier for, men 3,6 er veldig sansynlig. Fra 3,6 til 3,8 er det ganske mye mere volt som skal til for å få den stabil.

 

Lykke til! :thumbs:

Lenke til kommentar

Med TRUE på min q6600 klarer jeg ikke mer enn ca 3.5Ghz stabilt med stillegående vifte, selv synes jeg ikke det er verdt å ha en bråkete vifte for 0.1-0.3GHz mer.

 

Prøvde 3.6GHz, ved prime så gikk temp'en sakte oppover hele tiden, ved ca 78-79 grader låste maskinen seg, så CPU'en klarer nok 3.6GHz greit om den hadde blitt bedre kjølt.

Lenke til kommentar

Hovedkortet mitt skal visst være veldig overklokkingsvennlig, samtidig som jeg har hørt at folk har clocket Q6600 til 3,6GHz uten problemer - så lenge kjølinga holder. :)

 

Hovedkort: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333219)

 

En ting som irriterer meg litt dog, er at mange forteller om sine Q6600 med BOXED vifte på 2,4ghz som kjører på 35C osv. ved load, noe som jeg ikke klarer å forestille meg da cpuen min gjerne ligger på rundt 60C ved load - hvordan er det i det heletatt mulig?

 

Jeg bruker BOXED vifte og arctic silver 5 kjølepasta. Jeg har ikke noen overklokking.

 

Luftgjennomstrømningen i tower mitt er bra, da gjennomsnittstemperaturen i toweret mitt ligger på rundt romtemperatur.

 

Noen forslag til hvorfor CPUkjølingen min funker så fryktelig dårlig?

Lenke til kommentar
Hovedkortet mitt skal visst være veldig overklokkingsvennlig, samtidig som jeg har hørt at folk har clocket Q6600 til 3,6GHz uten problemer - så lenge kjølinga holder. :)

 

Hovedkort: XFX nForce 680i SLI, nForce-680i SLI (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333219)

 

En ting som irriterer meg litt dog, er at mange forteller om sine Q6600 med BOXED vifte på 2,4ghz som kjører på 35C osv. ved load, noe som jeg ikke klarer å forestille meg da cpuen min gjerne ligger på rundt 60C ved load - hvordan er det i det heletatt mulig?

 

 

Ingen Nforce 6xx kort er overklokkingsvennlige med Quads, noen kort er bedre enn andre - primært EVGA 680i A1, selvfølgelig er det mulig å klokke for det, men sammenlignet med Intelbaserte kort kan de knappest kalles "vennlige" :thumbup: Selvfølgelig får noen til en grei oc, men der er flere som ikke gjør det.

 

De som hevder de har 35 grader med en Boxed kjøler bruker f.eks Speedfan og andre programmer som viser altfor lave temperaturer - dessuten er det mange som tror cpu er under maks load ved spilling, selv Crysis stresser ikke cpu nevneverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...