Gå til innhold

quad 6600 2.4 ---> 3.8


Anbefalte innlegg

Hei prøvde og få tak i clocke data til Uguru men den loser seg bare og har lest at det ikke er helt bra og bruke det programmet... skal jeg clocke fra biosen eller bruke cpuZ ? ok kan dere gi meg all data og hvor det skal stå jeg er helt fersk på dette så jeg trenger det steg for steg :) har også sett på prosessor pakken at min cpu er SLACR som stor etter produkt koden og det var vist heldig for meg stod det på nett... noen som kan hjelpe meg . poster noe data fra everest om pc spec..

 

CPUID CPU navn Intel® Core2 Quad CPU Q6600 @ 2.40GHz

Minnebuss 408.0 MHz DRAM:FSB forhold 12:8

DIMM1: Corsair XMS2 CM2X1024-6400 1 Gb DDR2-800 DDR2 SDRAM (5-5-5-18 @ 400 MHz) (4-4-4-13 @ 270 MHz)

Hovedkort Abit IP35 Pro (3 PCI, 1 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Dual Gigabit LAN, IEEE-1394)

 

ATI Radeon HD 3870 X2 1gb ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lurest å klokke fra biosen, og det kan bli litt vanskelig å klokke med CPU Z ettersom det bare er et program som viser system informasjon.

 

tenkte meg det beste var fra biosen men jeg vet ikke hva slags tall data jeg skal sette hvor ... det er det jeg trenger ... :) noen som kan finne det? jeg har ikke peil

Lenke til kommentar

Som sagt, tror du bør bruke Google litt - å klokke en Q6600 til 3.8 krever i tillegg til topp komponenter (ink kjøling) også att mannen/gutten bak tastaturet vet hva han driver med - enda er det ingen garanti for at Q6600´en din klarer 3.8.

SLACR betyr at du har en Q6600 G0 stepping - du er ikke heldig egentlig, stort sett alle som har blitt levert de siste månedene er G0 siden Intel sluttet å produsere B3 stepping i fjor sommer/høst.

Hva slags kjøler har du forresten?

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Som sagt, tror du bør bruke Google litt - å klokke en Q6600 til 3.8 krever i tillegg til topp komponenter (ink kjøling) også att mannen/gutten bak tastaturet vet hva han driver med - enda er det ingen garanti for at Q6600´en din klarer 3.8.

SLACR betyr at du har en Q6600 G0 stepping - du er ikke heldig egentlig, stort sett alle som har blitt levert de siste månedene er G0 siden Intel sluttet å produsere B3 stepping i fjor sommer/høst.

Hva slags kjøler har du forresten?

 

jeg har en blue orb2 kjøler tar jo hele HK plassen :) skulle være bra den med artic silver kjøle pasta ....!!

Lenke til kommentar
Med en Blue Orb har du som sagt ingen mulighet til å nærme deg 3.8 - da er du nesten nødt til å ha en Thermalright Ultra 120 Extreme med bra vifte eller en Noctua NH-U12F.

 

Jeg har en Noctua NH-U12F med vifte på begge sider og et meget luftig kabinett. Romtemp >20 grader. Tupper 70 grader på q6600'en ved [email protected] på max load. Har gitt opp 3.8, og holder meg på 3.6 inntil vannkjøling er på plass.

Kanskje ultra 120 extreme greier det men det blir"¤% varmt.

Lenke til kommentar

Har q66 på 3.7ghz her på 1.44v vcore.

Har denne ninja rev b og temp er på 55 idle og 85c load.

Har den ultra 120 extreme liggen her som skal på.

Skal du ha en sjange å klar noen sånt må du bytt kjøler for den du har vil ikke klar det.

Endret av smy
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk! Da vet jeg det! :D

 

Gjelder det for hver enkelt core eller er det for "master" eller hva jeg nu skal kalle det?

 

Hva jeg mener:

 

Everest Deler CPUen min inn i 5:

 

CPU

CPU Core #1

CPU Core #2

CPU Core #3

CPU Core #4

 

Er det den øverste som gjelder eller må jeg ta hensyn til at Core temps ikke går over 80 også? Core temps har en tendens til å ligge ca. 10 grader over CPU.

 

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...