Gå til innhold

Nytt hovedkort, AM2 sokkel

plebz

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har en AMD 6000+ prosessor, 2024MB DDR2 RAM, geforce 8900GT grafikk kort med windows XP64 innstallert. Jeg føkka opp og plugga lyd / mic kontakten fra kabinettet mitt i feil port på hovedkortet, og nå vil det ikke starte lengre ( har Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI ) nå. Når jeg prøver å starte PC-en nå, så starter vifta i PSU, CPU og GFX kortet, samt det grønne lyset på HK lyser, men så stopper den igjen etter ca 3 sekunder. Det kommer ikke noe beep uansett om jeg kun har 1 RAM stick + prosessor koblet på. Går utifra dette betyr at jeg har kortslutta hovedkortet?

Anyway, hvis jeg skal kjøpe nytt hovedkort som ikke skal være noen begrensning for ytelsen til den andre hardwaren min, hva burdte jeg gå for? Vil ikke ut med mer enn nødvendig liksom. Noen gode anbefalinger?

Er det noen måte jeg kan være 110% sikker på hva det er som er ødelagt, om det HK, GFX, CPU eller PSU liksom uten å teste det med komponenter jeg vet at virker?

Håper på god hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser den funksjonen på AMD's hjemmeside rangerer etter pris først og fremst. Er det noen som kan si hvilke specs jeg må se på for å vite at hovedkortet ikke blir noen flaskehals? SLI og unormalt mange tilkoblingsmuligheter og ekstrafunksjoner / OC muligheter er ikke så viktig for meg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...