plebz Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Heisann, Jeg har en AMD 6000+ prosessor, 2024MB DDR2 RAM, geforce 8900GT grafikk kort med windows XP64 innstallert. Jeg føkka opp og plugga lyd / mic kontakten fra kabinettet mitt i feil port på hovedkortet, og nå vil det ikke starte lengre ( har Asus M2N32-SLI Deluxe, nForce 590 SLI ) nå. Når jeg prøver å starte PC-en nå, så starter vifta i PSU, CPU og GFX kortet, samt det grønne lyset på HK lyser, men så stopper den igjen etter ca 3 sekunder. Det kommer ikke noe beep uansett om jeg kun har 1 RAM stick + prosessor koblet på. Går utifra dette betyr at jeg har kortslutta hovedkortet? Anyway, hvis jeg skal kjøpe nytt hovedkort som ikke skal være noen begrensning for ytelsen til den andre hardwaren min, hva burdte jeg gå for? Vil ikke ut med mer enn nødvendig liksom. Noen gode anbefalinger? Er det noen måte jeg kan være 110% sikker på hva det er som er ødelagt, om det HK, GFX, CPU eller PSU liksom uten å teste det med komponenter jeg vet at virker? Håper på god hjelp Lenke til kommentar
Zink Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Har aldri vært ute for et tilfelle som ditt.. men det virker merkelig at feil audio-kobling kan ødelegge et hk. Mht. et evt. nytt hovedkort så har AMD en funksjon for anbefaling her Lenke til kommentar
plebz Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg ser den funksjonen på AMD's hjemmeside rangerer etter pris først og fremst. Er det noen som kan si hvilke specs jeg må se på for å vite at hovedkortet ikke blir noen flaskehals? SLI og unormalt mange tilkoblingsmuligheter og ekstrafunksjoner / OC muligheter er ikke så viktig for meg. Lenke til kommentar
Zink Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg ville valgt et kort mtp. fremtidige oppgraderinger, dvs. sokkel AM2+ som støtter firekjerne CPU, PCI Express 2.0, HyperTransport 3.0, dual ddr2 1066 (pc8500). F.eks. MSI K9A2 CF-F Men OBS! cpu må evt. være Athlon 64 x2 6000+ (F3, 89W) og ikke Athlon 64 x2 6000+ (F3, 125W). Lenke til kommentar
e22or Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har selv dette kortet: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97325 Må si jeg er råfornøyd Lenke til kommentar
omr Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 @pabjo: Kjører du CrossFire på dette kortet, noen erfaringer med det?? Lenke til kommentar
e22or Skrevet 13. mars 2008 Del Skrevet 13. mars 2008 @pabjo: Kjører du CrossFire på dette kortet, noen erfaringer med det?? Hadde litt rusk til å begynne med, men da Ati oppdaterte drivere fløt det veldig bra. Stabil fps rundt 110 i css. 2x HD2600XT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå