oya Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hei! Noen som har en guide (med bilder) på hvordan man fjerner plomberingen på en Piaggio Zip 50 4T? Er det noe ekstra en bør gjøre, vedlikeholdsmessig, når en har fjernet plomberingen? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 mopeden har faktisk bedre av å kjøre uten plomben istedenfor med, det eneste du må gjøre er å bytte ut en skrue med et hull inne i forgasseren til en med større hull (også kalt dyse) Men husk: en regel er at 2 takt sykkeler har ca dobbelt så mye effekt som en 4 takt. Lenke til kommentar
ekwathne Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Smint, dysen er ikke plomberingen. Dysen må byttes etter at plomberingen er tatt for at motoren skal få nok bensin. Hvor plomberingen er på denne scooteren er vet jeg ikke, men den ligger som regel i eksosanlegget. Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 beklager, det jeg mente var at etter du har fjernet plomberingen må du spørre der du kjøpte mopeden om hvilken dyse som er på den uplomberte versjonen og spørre om å få kjøpe den for så å montere den i bunnen av forgasseren. Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Hmm, noen guider, bilder? Lenke til kommentar
tempozzz Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 prøv og ta noen søk på google Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 bruk google å søk på piaggio zip un restricting og lignende. Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Fant dette bildet. Er det noe plomering her? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 det er umulig å se uten å åpne opp. Søk på piaggio zip 4t i google og let etter informasjon. Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Har søkt som en tulling. Vanskelig å finne noe Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 http://www.bikechatforums.com/viewtopic.php?p=1532917 http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=1952&aID=16531 i den første står det hva som er mulig, ta vekk en skive og skifte variator vekter. Du må også fjerne cdi sperren. Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Kan denne være noe til hjelp? link Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Kan denne være noe til hjelp? link Ja det kan den I hvertfall det om variatoren Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Altså: Upjet carb if not done by selling dealer already as most do as they run better with it even std... Std is 75 go upto 78. There is no restriction on the exhaust. Remove washer from variator. Cut small notch in cdi to remove electronic restrictor. (google it or pm me and ill find the piccy ) Hva er dette Std han snakker om? Og CDI? Tror jeg skal få til å fjerne den saken fra variatorn. Lenke til kommentar
CFM Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Altså: Upjet carb if not done by selling dealer already as most do as they run better with it even std... Std is 75 go upto 78. There is no restriction on the exhaust. Remove washer from variator. Cut small notch in cdi to remove electronic restrictor. (google it or pm me and ill find the piccy ) Hva er dette Std han snakker om? Og CDI? Tror jeg skal få til å fjerne den saken fra variatorn. "std"= standard. Han mener standard forgasser. tviler på at du har CDI sperre så da er det sikkert en plombe i variatoren og en i eksosen Endret 21. februar 2008 av gilera Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 beklager, det jeg mente var at etter du har fjernet plomberingen må du spørre der du kjøpte mopeden om hvilken dyse som er på den uplomberte versjonen og spørre om å få kjøpe den for så å montere den i bunnen av forgasseren. Det er ikke nødvendig og spørre der du kjøpte den etter størelsen på dysa er 99,8% sikkert på at det står på selve dysa. Tror du finner ut mer om du skrur av potta, du kommer garrantert til å se den plomba inni der. Tror ikke det er mer enn ei plombe siden det også er variatorsperre. Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Hvordan ser disse plombene ut da? Er ganske ny på dette, men en gang må jo være den første Han i butikken sa at jeg kunne jo fjerne plomba i variatorn om jeg ville ha mere fart, men de kunne dessverre ikke gjøre det for meg. Skulle gitt han en tusenlapp, så hadde nok saken vært biff Endret 21. februar 2008 av oya Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 som regel så gjør plomber ut og innstrømming av gasser vanskeligere. Du har en fire takter, de har som regel ingen plomber av disse slag på grunn av at de ikke leverer nok effekt til at man må plombere de. Du kan jo se litt på eksosanlegget om du ser noen plomber av denne typen. Jeg ville bare solgt scooteren og kjøpt meg en eldre scooter av typen 2 takt. Bare bruk den siden du fant tidligere, så ut som om det handlet om variator plomber. Lenke til kommentar
oya Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Gidder ikke selge scooteren, kjøpte den jo ny idag . Hadde vært greit å fått den opp i 60, kanskje 70. Vil jo ikke dra på meg fartsbot heller da. Men får å få mer trøkk i bakker og sånn, er det noe som kan lønne seg å gjøre da (enda uaktuelt å bytte til 2-takter)? Lenke til kommentar
Gjest medlem-16183 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 det eneste jeg kommer på er at du kanskje klarer å finne en større sylinder eller sette inn en motor fra 100cc piaggio zip, er redd for at du ikke klarer presse noe mere ut fra den motoren. Ikke uten store modifikasjoner. Vet man kan trimme 4 taktere men jeg kan så si ingenting om det, vet det er endel om 4 takt trimming på www.mopedportalen.com den siden er nede akkurat nå. Vil anbefale deg å ta turen dit og lage en ny topic der når den kommer opp igjen. husk at den mopeden din tilsvarer ca 25cc vanlig moped. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå