Gå til innhold

Overklokke pc !!!


HoZZy

Anbefalte innlegg

Skal ikke si for sikkert men tror nok Amd Magnum er bedre, kjøleblokka ser ut til å være av høyere kvalitet. Men skal du ha max kjøling som sprenger budsjettet så er Vapochill det ultimate for kr 4000,- Du vet jo dyrere jo bedre  :D jo mer du overklokker jo mer hårete kjøling.

 

Skal du gå for vannkjøling les guider av det på nettet, krever litt kunnskap.

 

Edit: Ang. Magnum settet må jo ha vanntank også det blir da kr 400,- ekstra.

 

Har eg kjangs til å få dette kabinettet for dette budsjettet mitt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

800 amd xp1700+ T-bred opplåstsuperekstrem

1100 2stk. twinmos pc3200 256mb med winbond

1100 epox 8rda+ inkl. lydkort

2000 radeon 9500 pro

1000 80gb harddisk

400 dvd rom

150 floppy

750 miditower med psu (med plass til vannkjøling med luftinntak foran)

2000 skjerm tastatur og mus

1300 thermaltake aquarius 2

 

+ porto så blir det vel litt over kr 10500,- noe annet har du ikke råd til.

 

Skal ikke mye research til for å finne ut dette på egenhånd (hint hint)

 

Men ikke hør bare på hva jeg har å si, undersøk på egenhånd. Kanskje det er like så lurt å gå for en xp2100 og luftkjøling, men å overklokke xp1700+ med 1GHz gir mer grunn til å skryte :D

 

xp1700 med super stepping greier opptil 2400mhz, men det er hvis du er heldig, og det stod at VANNKJØLING er et must!

xp2100 kan clockes ca like langt med vanlig viftekjøling..

Skulle ha likt å sett en test av xp2100+ som kan klokkes til 2,4GHz med luftkjøling. Hva for slags luftkjøling er det egentlig snakk om, vindtunnel med en 10m til 60mm adapter? :o

Lenke til kommentar
xp1700 med super stepping greier opptil 2400mhz, men det er hvis du er heldig, og det stod at VANNKJØLING er et must!

xp2100 kan clockes ca like langt med vanlig viftekjøling..

Skulle ha likt å sett en test av xp2100+ som kan klokkes til 2,4GHz med luftkjøling. Hva for slags luftkjøling er det egentlig snakk om, vindtunnel med en 10m til 60mm adapter? :o

 

altså... har en kammerat med meget moderat luftkjøling som får sin til 23xxmhz! hvis du ikke vet det så produserer ikke tbred "b" så mye varme, så det skal gå fint ann med litt bra luftkjøling og litt flax, hvis ikke så kan man jo kjøpe vannkjøling som de anbefaler til den xp1700 extrem tingen sin, og få BEDRE oc enn den... så xp2100 er uansett et bedre valg!

Lenke til kommentar

er dere sikker på at det hovedkortet har dual channel ddr?

 

hvis det har det da, så er 2x256 bedre enn 1x512, og tør jeg foreslå et litt dyrere merke? corsair eller cruicial feks? twinmos er jo billigram for tiden :) men jeg skal ikke klage, klarer fine hastigheter med twinmos, har aldri hatt problemer med de, men hvis han skal overklokke, så er det kanskje litt fordelaktig å velge litt mer overkill merke?

 

bare min mening :)

Lenke til kommentar
er dere sikker på at det hovedkortet har dual channel ddr?

 

hvis det har det da, så er 2x256 bedre enn 1x512, og tør jeg foreslå et litt dyrere merke? corsair eller cruicial feks? twinmos er jo billigram for tiden :) men jeg skal ikke klage, klarer fine hastigheter med twinmos, har aldri hatt problemer med de, men hvis han skal overklokke, så er det kanskje litt fordelaktig å velge litt mer overkill merke?

 

bare min mening :)

 

Twinmos /m Winbound klarer som regel høyere hastigheter en Corsair og Crucial. Og koster halvparten :)

 

(Tror forresten det er winbound chiper på Corsair XMS :) )

Lenke til kommentar

Teit å kjøpe ny pc kun for å overklokke da...bør heller kjøpe no nyere og overklokke når du merker at maskina begynner å dra litt tungt,

men det er min mening da og hva folk mener er hverken rett eller galt så go ahead for min del, bare ikke kritiser hva jeg mener for det er ikke no å diskutere.

Lenke til kommentar
Teit å kjøpe ny pc kun for å overklokke da...bør heller kjøpe no nyere og overklokke når du merker at maskina begynner å dra litt tungt,

men det er min mening da og hva folk mener er hverken rett eller galt så go ahead for min del, bare ikke kritiser hva jeg mener for det er ikke no å diskutere.

 

Eg må ha ny pc for en som skal kjøpe min gamle..

Så vil eg ikke bruke mer enn 11000kr for det er det eg for solgt min gamle for (er jo egentli ikke verd d men :D:D)

Viss eg skal ha skikkelig god pc for 11000 kr må eg overklokke

Lenke til kommentar
Teit å kjøpe ny pc kun for å overklokke da...bør heller kjøpe no nyere og overklokke når du merker at maskina begynner å dra litt tungt,

men det er min mening da og hva folk mener er hverken rett eller galt så go ahead for min del, bare ikke kritiser hva jeg mener for det er ikke no å diskutere.

 

Enig, men hva med å klokke opp fsb til 200 og kjøre med 10 i multiplier på en XP2400+ som resulterer i standard 2GHz cpu hastighet, med 400MHz i minnehastighet! Kjekt med nForce2 og agp/pci lock, første gangen at du kan klokke fsb så høyt uten at lydkortet takker for seg.

Lenke til kommentar

kan gi et eksempel på hvorfor det er vits i å oc:

 

en av dere sa at han burde kjøpe en xp2400, men en xp2100 "b" klokkes like langt som en xp2400 kan klokkes, så derfor kjøper du heller xp2100 og clocker den... = penger spart + fun med å presse max ut av utstyret man har :)

Lenke til kommentar
hvor kan eg da få kjøpt "b" prossessorer? :-?

 

kjøper du xp2100 på f.eks komplett eller pcutstyr så er du garantert "b" utgaven...

 

 

amd har slutta å produserer annent en "b" versjonen nå, for å sparer utgifter, så etter hvert som tiden går blir mer og mer "b" versjonen ettersom lagrene av de andre pcu`ne går tomme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...