litanen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 vel for å si det sånn, har kjøpt nye pc deler, kabinett hovedkort osv, men hadde ikke råd til ny prosessor denne måndten, tenkte å kjøpe det neste, og bruke en gammel. fra min forrige pc, en intel pentium 945d, det blir strøm i pcen i 0,2sec ca:P, har 1 rambrikke i pcen, og tok ut skjermkortet for å se om det kunne være dette, fortsatt 0.2sec med strøm, + lampa på hovedkortet lyser grønt, så tror ikke det er hovedkortet, men en venn av meg sier at hvis ikke cpuen funker vil man ikke kunne få skrudd på pcen, så kan det være problemet som jeg har? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Støtter den nye hk den gamle prossessoren din? Sjekk det ut først. Lenke til kommentar
litanen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 yupp, begge 775, + pcen starta for 2 dager siden, men da fikk jeg bare svart skjerm, litt merkelig at den ikke vil starte nå i det heetatt Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Typisk feil, som gir akkurat det resultatet du beskriver, er å glemme 4/8-Pin 12v! SJEKK! Mao gå over kabler. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) yupp, begge 775, + pcen starta for 2 dager siden, men da fikk jeg bare svart skjerm, litt merkelig at den ikke vil starte nå i det heetatt Selv om det er samme socket er det ikke dermed sagt den støttes av HK/chipset. Ulik FSB osv. Endret 19. februar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Nei, men f.eks hovedkort med P35 eller X38 brikkesettet støtter det meste av prosessorer sokkel 775. Nå vet jeg da ikke hvilket hovedkort det er snakk om!? Lenke til kommentar
litanen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) vel for å si det sånn, 2 dager sia glemte jeg å sette i en 4pin til prosessoren, fikk skrudd på pcen da, men nå som dn er i funker det ikke, funker heller ikke om jeg tar ut den 4pinnen ut av hovedkortet Edit: gikk ned for å sjekke om det funka uten den 4pin i, viftene osv funker, når den er i og gir strøm til prosessoren funker ikke pcen skal kjøpe prosessor som støtter hovedkortet mitt denne måndten:P får bare sitte en måndte på mac:P dette er min prosessor: http://www.superwarehouse.com/Intel_Pentiu...53945/p/1486988 Dette er HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321781 Endret 19. februar 2008 av litanen Lenke til kommentar
Refi Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) vel for å si det sånn, 2 dager sia glemte jeg å sette i en 4pin til prosessoren, fikk skrudd på pcen da, men nå som dn er i funker det ikke, funker heller ikke om jeg tar ut den 4pinnen ut av hovedkortet Edit: gikk ned for å sjekke om det funka uten den 4pin i, viftene osv funker, når den er i og gir strøm til prosessoren funker ikke pcen skal kjøpe prosessor som støtter hovedkortet mitt denne måndten:P får bare sitte en måndte på mac:P dette er min prosessor: http://www.superwarehouse.com/Intel_Pentiu...53945/p/1486988 Dette er HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321781 Ganske rart at du fikk starte pcen uten at 4-pinen til cpu-en var i, det skal vel egentlig ikke gå Endret 19. februar 2008 av manidress Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Kan ikke se noen som ikke skulle passe sammen der i alle fall. Minnebrikkene dine, er de også nye og hvilken hastighet har de? Nyere Intel chipsett støtter ikke ram under 667Mhz. Endret 19. februar 2008 av L O G I M A N Lenke til kommentar
litanen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) hmm funker da den ikke er i, og funker ikke da den er i:S btw dette er minnet mitt 2x av disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312367 skal passe helt fint Endret 19. februar 2008 av litanen Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 De skal fungere fint de....... Lenke til kommentar
litanen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) yup, og har 500wat PSU, og et 8600 gforce XFX skjermkort, skjønner ikke hvorfor dette ikke funker:s så er jo veldig merkelig at jeg får slått på pcen uten den 4pin kobla i, og at det ikke funker da den ikke er i:S noen ide om hva jeg burde/kan gjøre Endret 19. februar 2008 av litanen Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ville prøvd med andre minnebrikker. Crucial brikkkene er spesifisert til 2,2v, hovedkortet leverer max 2,1 v. Det burde da gå greit, men det er ikke utenkelig at det er problemet. Kan muligens løses ved ny bios. Reset bios noen ganger. Og for all del ha 4-pin 12v montert. Lenke til kommentar
litanen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Ville prøvd med andre minnebrikker. Crucial brikkkene er spesifisert til 2,2v, hovedkortet leverer max 2,1 v. Det burde da gå greit, men det er ikke utenkelig at det er problemet. Kan muligens løses ved ny bios. Reset bios noen ganger. Og for all del ha 4-pin 12v montert. har noen gamle minnebrikker fra dne forrige pcen, men veit ikke helt hva de er på, mhz osv, hvordan resette bios? og hvordan mekke ny bios:> med den 4pin plugga i får jeg ikke slått på pcen engang, de er strøm i 0.1sec elns, lyset fra vifta flasher, når jeg ikke har den 4pin i så går begge viftene for fult osv, men får bare en svart skjerm da Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 1. Det må være DDR2 minne! Ganske uvesentlig hvor mange MHz. 2. Du resetter bios ved å flytte på en jumper gjerne i nærheten av batteriet. Sjekk manual. 3. Du laster ned den nyeste biosen fra hjemmesiden til hovedkortprodusenten og legger den inn, men det er da vanskelig om du ikke får liv i PC-en. 4. Den skal være i. Men ville forsikret meg et par ganger til om at du har koblet alt rett! Du kan også forsøke å montere maskinen på nytt. Enkleste er å prøve å starte med kun hovedkort, en minnebrikke, CPU (kjøler),skjermkort og strømforsyning. Gjerne utenfor kabinettet. En kan da ikke utelukke at hovedkortet er ødelagt. Har du noen gang fått det til å fungere? Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Ville prøvd med andre minnebrikker. Crucial brikkkene er spesifisert til 2,2v, hovedkortet leverer max 2,1 v. Det burde da gå greit, men det er ikke utenkelig at det er problemet. Kan muligens løses ved ny bios. Reset bios noen ganger. Og for all del ha 4-pin 12v montert. har noen gamle minnebrikker fra dne forrige pcen, men veit ikke helt hva de er på, mhz osv, hvordan resette bios? og hvordan mekke ny bios:> med den 4pin plugga i får jeg ikke slått på pcen engang, de er strøm i 0.1sec elns, lyset fra vifta flasher, når jeg ikke har den 4pin i så går begge viftene for fult osv, men får bare en svart skjerm da du reseter bios ved å dra ut srtrømen til pcen (mens den er av) og holde inne start knappen i ca 10 sekunder, det virka hos meg og noen andre så. Lenke til kommentar
litanen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Som sagt, det minne jeg har nå er det jeg har kjøpt, link er posted litt lengre opp, har det HK også, helt nytt, gforce 8600 skjerkort, også nytt, nytt kabinett, 500watt strømforsyning, og når jeg har den 4pin i som gir strøm til prosessor får jeg ikke slått på pcen, når jeg tar denne ut funker det å slå på pcen, men skjermen blir helt svart, ikke no bilde Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Det må kanskje kobles ekstra strøm til skjermkortet! Lenke til kommentar
litanen Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 har jo kobla i 6pin PCIE til skjermkortet:P det jeg sier er: når jeg har i 4pin til prosessor får jeg ikke liv i pcen, eller (vifta med blått lys) flasher fort, akuratt som den får strøm så ikke, og når jeg tar ut 4pin fra prosessor saken, er det liv i pcen, vifta på skjermkortet går, vifta til cpu funker, vifta til kabinett funker.... Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 du bruker riktig 4pinskontakt her, og ikke den som skal henge sammen med hovedstrømkontakten? 4pinskontakten du skal bruke har bare gule og svarte ledninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå