Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

prosessor gjør at pcen ikke funker?

Anbefalte innlegg

vel for å si det sånn, har kjøpt nye pc deler, kabinett hovedkort osv, men hadde ikke råd til ny prosessor denne måndten, tenkte å kjøpe det neste, og bruke en gammel. fra min forrige pc, en intel pentium 945d, det blir strøm i pcen i 0,2sec ca:P, har 1 rambrikke i pcen, og tok ut skjermkortet for å se om det kunne være dette, fortsatt 0.2sec med strøm, + lampa på hovedkortet lyser grønt, så tror ikke det er hovedkortet, men en venn av meg sier at hvis ikke cpuen funker vil man ikke kunne få skrudd på pcen, så kan det være problemet som jeg har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vel for å si det sånn, 2 dager sia glemte jeg å sette i en 4pin til prosessoren, fikk skrudd på pcen da, men nå som dn er i funker det ikke, funker heller ikke om jeg tar ut den 4pinnen ut av hovedkortet

Edit: gikk ned for å sjekke om det funka uten den 4pin i, viftene osv funker, når den er i og gir strøm til prosessoren funker ikke pcen

skal kjøpe prosessor som støtter hovedkortet mitt denne måndten:P får bare sitte en måndte på mac:P

dette er min prosessor:

http://www.superwarehouse.com/Intel_Pentiu...53945/p/1486988

Dette er HK:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321781

Endret av litanen
Lenke til kommentar
vel for å si det sånn, 2 dager sia glemte jeg å sette i en 4pin til prosessoren, fikk skrudd på pcen da, men nå som dn er i funker det ikke, funker heller ikke om jeg tar ut den 4pinnen ut av hovedkortet

Edit: gikk ned for å sjekke om det funka uten den 4pin i, viftene osv funker, når den er i og gir strøm til prosessoren funker ikke pcen

skal kjøpe prosessor som støtter hovedkortet mitt denne måndten:P får bare sitte en måndte på mac:P

dette er min prosessor:

http://www.superwarehouse.com/Intel_Pentiu...53945/p/1486988

Dette er HK:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321781

Ganske rart at du fikk starte pcen uten at 4-pinen til cpu-en var i, det skal vel egentlig ikke gå

Endret av manidress
Lenke til kommentar

yup, og har 500wat PSU, og et 8600 gforce XFX skjermkort, skjønner ikke hvorfor dette ikke funker:s

så er jo veldig merkelig at jeg får slått på pcen uten den 4pin kobla i, og at det ikke funker da den ikke er i:S

noen ide om hva jeg burde/kan gjøre

Endret av litanen
Lenke til kommentar
Ville prøvd med andre minnebrikker. Crucial brikkkene er spesifisert til 2,2v, hovedkortet leverer max 2,1 v.

Det burde da gå greit, men det er ikke utenkelig at det er problemet. Kan muligens løses ved ny bios.

Reset bios noen ganger. Og for all del ha 4-pin 12v montert.

har noen gamle minnebrikker fra dne forrige pcen, men veit ikke helt hva de er på, mhz osv, hvordan resette bios? og hvordan mekke ny bios:>

med den 4pin plugga i får jeg ikke slått på pcen engang, de er strøm i 0.1sec elns, lyset fra vifta flasher, når jeg ikke har den 4pin i så går begge viftene for fult osv, men får bare en svart skjerm da

Lenke til kommentar

1. Det må være DDR2 minne! Ganske uvesentlig hvor mange MHz.

2. Du resetter bios ved å flytte på en jumper gjerne i nærheten av batteriet. Sjekk manual.

3. Du laster ned den nyeste biosen fra hjemmesiden til hovedkortprodusenten og legger den inn, men det er da vanskelig om du ikke får liv i PC-en.

4. Den skal være i. Men ville forsikret meg et par ganger til om at du har koblet alt rett!

Du kan også forsøke å montere maskinen på nytt.

Enkleste er å prøve å starte med kun hovedkort, en minnebrikke, CPU (kjøler),skjermkort og strømforsyning. Gjerne utenfor kabinettet.

En kan da ikke utelukke at hovedkortet er ødelagt. Har du noen gang fått det til å fungere?

Hvilken strømforsyning har du?

Lenke til kommentar
Ville prøvd med andre minnebrikker. Crucial brikkkene er spesifisert til 2,2v, hovedkortet leverer max 2,1 v.

Det burde da gå greit, men det er ikke utenkelig at det er problemet. Kan muligens løses ved ny bios.

Reset bios noen ganger. Og for all del ha 4-pin 12v montert.

har noen gamle minnebrikker fra dne forrige pcen, men veit ikke helt hva de er på, mhz osv, hvordan resette bios? og hvordan mekke ny bios:>

med den 4pin plugga i får jeg ikke slått på pcen engang, de er strøm i 0.1sec elns, lyset fra vifta flasher, når jeg ikke har den 4pin i så går begge viftene for fult osv, men får bare en svart skjerm da

du reseter bios ved å dra ut srtrømen til pcen (mens den er av) og holde inne start knappen i ca 10 sekunder, det virka hos meg og noen andre så.
Lenke til kommentar

Som sagt, det minne jeg har nå er det jeg har kjøpt, link er posted litt lengre opp, har det HK også, helt nytt, gforce 8600 skjerkort, også nytt, nytt kabinett, 500watt strømforsyning, og når jeg har den 4pin i som gir strøm til prosessor får jeg ikke slått på pcen, når jeg tar denne ut funker det å slå på pcen, men skjermen blir helt svart, ikke no bilde

Lenke til kommentar

har jo kobla i 6pin PCIE til skjermkortet:P det jeg sier er:

når jeg har i 4pin til prosessor får jeg ikke liv i pcen, eller (vifta med blått lys) flasher fort, akuratt som den får strøm så ikke, og når jeg tar ut 4pin fra prosessor saken, er det liv i pcen, vifta på skjermkortet går, vifta til cpu funker, vifta til kabinett funker....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...