VTW Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Når jeg skal overføre data til, eller pakke ut en .zip eller .rar-fil på min WD-harddisk, så får jeg opp feilmelding om at jeg ikke har nok diskplass. Men dette er feil. Jeg har mange hundre GB igjen. Jeg skjønner virkelig ikke hva problemet er! Så legger ved bilder av hva som skjedde sist jeg prøvde å laste noe over. Endret 16. april 2008 av VTW Lenke til kommentar
Vikdal Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg tipper at disken din er formatert til fat32 og derfor ikke støtter filer på over 4GB, og at filen du vil pakke ut er nettopp dette. Formater disken til NTFS så ordner det seg nok. Dersom du har mye data på den som du ikke kan legge noe sted i mellomtiden så kan konvertere disken til NTFS istede, selv om det kan føre til at du mister data. Lenke til kommentar
VTW Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Hvordan gjør jeg dette? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Du høyreklikker på disken. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Hvordan gjør jeg dette? Konverter i stedet for å formatere. Klikk Start, Run (Kjør), skriv cmd, klikk Ok (eller trykk enter). I Command Prompt-vinduet som da dukker opp (ofte feilaktig referert til som DOS) skriver du følgende: convert X: /FS:NTFS Der X: erstattes med stasjonsbokstaven for din disk. OBS! Selv om dette normalt går bra er det alltid en god regel å ha en sikkerhetskopi av filer du ikke tåler å miste. OBS 2! FAT32 er valgt av leverandøren for at disken skal være kompatibel med f.eks. Windows 98. Windows 98 kan ikke lese NTFS. Når det gjelder Mac og Linux skal det i dag finnes støtte for NTFS. Hvis du kun bruker Windows XP/Vista er ikke dette noe issue. OBS 3! Det er ikke mulig å konvertere tilbake uten å formatere disken. Endret 19. februar 2008 av Pengu Lenke til kommentar
VTW Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Thank you very much! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå