Gå til innhold

Kabling fra power

Anbefalte innlegg

HAr byttet power i dag i min stasjonere fujitsu siemens scaleo.

Det gamle poweret tok kvelden, og jeg bestilte nytt på komplett. Fikk satt det i, men merket at det var færre kontakter der enn i det gamle. På det nye følger det med en SATA kopling, men når jeg forsøker denne på ATA disken min, som allerede har en SATA tilkopling så virker det ikke. Slik jeg nå har koplet i kabinettet bruker jeg 4 kontakter fra poweret til mine to disker. Her gjør jeg sikkert noe galt. Men fra den kontakten der det i dag sitter en SATA plugg, går det til en flat 4 punkt-plugg, som igjen må koples til en fra poweret. I tillegg er det en direkte power kabel til hver av de to diskene. Hva gjør jeg galt?

Har nå ikke igjen kabel fra poweret til DVDspiller / brenner. Ei heller til en ekstra vifte jeg har satt inn.

Det jeg lurer på er rundt de to diskene mine? Hva kan jeg gjøre annerledes, og hvorfor fungerer ikke disken når jeg forsøker den direkte SATA kabelen direkte fra poweret?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sett at det advares mot å bruke begge samtidig. Er det det du har gjort?

Ja. Var det jeg hadde gjort. Fått det til nå, men når jeg kopler i DVD-brenneren min vil ikke maskinen starte. Tar jeg ut igjen den molex pluggen der, starter pc fint. Kan det tyde på at brenneren min tok kvelden ta poweret røk? Flytter jeg den samme pluggen over på cd romen fungerer det fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...