Gå til innhold

Så ble jeg hacket - Hva nå?


Anbefalte innlegg

Har snakket med GM nå og forklart det hele. Gav han navnet på den nye warrioren som var laget og fortalte om dennes auktioner av ting og tang som ikke tilhører meg.

 

Nå er kontoen stengt for etterforskning som det så fint heter, og det kan ta flere uker før jeg får den tilbake. Jippi...

 

Hvis det ligger en key-logger et sted, vil jeg så kunne finne den ved å scanne med AVG antivirus og ad-aware?

 

Ikke stol på det, selskapene som lager sikkerhetsprogrammer til PC-en prioriterer ikke sikkerhet i spill..

Det som jeg gjorde var å formatere pcen og legge inn firewall - det minker sannsynligheten litt for å bli hacket igjen. Men det er ingen PC som er helt sikker mot slik hacking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange måter å bryte seg inn på PCen, men det er også mange måter å beskytte seg på.

 

1. Brannmur (alle ip addresser som åpens opp, må godkjennes)

2. Spybot eller ad-aware (pass på å oppdatere ofte) Sett den opp slik at du må godkjenne ALLE skrivinger til registeret på maskinen. Dette er litt slitsomt i starten, men skrivinger til registet skal bare skje når nå installerer programvare, hvis en .exe eller .bat fil (eller cokie) trigger en endring i registeret kan dette være et tegn på noe guffent er i ferd med å skje.

3. Ha et godt virus program.

4. Installer bare programmer som du er sikker på!

5. Bytt til Firefox e.l. dette tetter de vanligste sikkerhetsglippene, men er ingen garanti i seg selv (de har sine egene sikkerhets hull).

 

Jeg tror likvell de fleste konto tyveriene i WOW ikke skjer ved hjelp av key loggere. Mail scam eller brouteforce passordknekking (Er det noen som vet hvor mange forsøk man har på å skrive inn passordet når man logger seg på wow?). tror jeg er de vanligste. Det er viktig å huske på at Blizzard ALDRI vil spørre om kontodetaljer hvis de sender deg mail!

Lenke til kommentar

Jeg har også blitt hacket. Det var tilbake når det var en stor bølge av folk som ble hacket. Jeg var vel en av de første, i det som etterhvert ble et stort fenomen.

 

Det jeg gjorde var å kontakte GM og si at jeg hadde skiftet passord og rydda opp i PC-en min (da slipper du at kontoen blir stengt ihvertfall).

 

Derimot vil jeg virkelig anbefale å fomratere PC-en. Keyloggers kan være "rogues" som ligger flere plasser på PC-en din, og selv om du blir kvitt en så kan det skje igjen. Det som kan skje om du kun bruker en vanlig spyware / virus scanner er at du får tilbake kontoen osv, så 1-2 måneder senere skjer det samme igjen. Dette er blizzard litt strenge på også, er du uheldig da får du ingenting tilbake. Naturligvis bør du også slette alle addons, og kun bruke wowace addons (disse er så og si helt sikre).

 

Wowinterface.com ellr hva den siden heter er spesielt utsatt for keyloggers, jeg leste forrige uke at en addon der hadde spredd en del keyloggers, i en post der de beklaget offisielt.

Lenke til kommentar
Sån skjedde med magen min også var i Shadow lab hele tiden..

hakcer -.-

skrekk og gru o,0

scannet nettopp PC-en min for sikkerhets skyld og jeg bruker bare firefox fordi jeg liker den. Hva er det med IE som gjør den så mye verre når det gjelder hacking av passord?

Endret av Aachel
Lenke til kommentar
scannet nettopp PC-en min for sikkerhets skyld og jeg bruker bare firefox fordi jeg liker den. Hva er det med IE som gjør den så mye verre når det gjelder hacking av passord?

 

IE er mer brukt av flere og mer populært, dette gjør at IE er et lettere mål å treffe hvis du skal prøve å lage noe lumske spionprogrammer. Flere brukere og større sannsynlighet for å få "napp".

Lenke til kommentar

Denne tråden får meg til å tenke på folkene i den store tråden om juksing i WoW, som sier at gullkjøp ikke skader noen...

 

Forøvrig er det vel gode sjanser for å få tilbake det man har tapt, tror ikke det kommer så mye an på hvilken GM du møter på... Alle jeg kjenner som har blitt hacked, har fått alt sitt tilbake!

 

Det siste tilfellet jeg kjenner til, var litt morsomt... Der ble det blant annet stjålet massevis av items fra guildbanken (det var en officer som ble hacked), og dette var blitt sendt mellom hans karakterer. Resultatet var at han fikk tilbake dobbelt av alt :) Antakeligvis ble det loggført som stjålet 2 ganger fordi items hadde blitt sendt mellom characters innen de forsvant fra kontoen...

Lenke til kommentar
Det er mange måter å bryte seg inn på PCen, men det er også mange måter å beskytte seg på.

1. Brannmur (alle ip addresser som åpens opp, må godkjennes)

2. Spybot eller ad-aware (pass på å oppdatere ofte) Sett den opp slik at du må godkjenne ALLE skrivinger til registeret på maskinen. Dette er litt slitsomt i starten, men skrivinger til registet skal bare skje når nå installerer programvare, hvis en .exe eller .bat fil (eller cokie) trigger en endring i registeret kan dette være et tegn på noe guffent er i ferd med å skje.

3. Ha et godt virus program.

4. Installer bare programmer som du er sikker på!

5. Bytt til Firefox e.l. dette tetter de vanligste sikkerhetsglippene, men er ingen garanti i seg selv (de har sine egene sikkerhets hull).

(...)

 

1. Legg inn Linux.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Det er mange måter å bryte seg inn på PCen, men det er også mange måter å beskytte seg på.

1. Brannmur (alle ip addresser som åpens opp, må godkjennes)

2. Spybot eller ad-aware (pass på å oppdatere ofte) Sett den opp slik at du må godkjenne ALLE skrivinger til registeret på maskinen. Dette er litt slitsomt i starten, men skrivinger til registet skal bare skje når nå installerer programvare, hvis en .exe eller .bat fil (eller cokie) trigger en endring i registeret kan dette være et tegn på noe guffent er i ferd med å skje.

3. Ha et godt virus program.

4. Installer bare programmer som du er sikker på!

5. Bytt til Firefox e.l. dette tetter de vanligste sikkerhetsglippene, men er ingen garanti i seg selv (de har sine egene sikkerhets hull).

(...)

 

1. Legg inn Linux.

 

Meget bra, gjør dette til en Linux/PC diskusjon...

Lenke til kommentar
scannet nettopp PC-en min for sikkerhets skyld og jeg bruker bare firefox fordi jeg liker den. Hva er det med IE som gjør den så mye verre når det gjelder hacking av passord?

 

IE er mer brukt av flere og mer populært, dette gjør at IE er et lettere mål å treffe hvis du skal prøve å lage noe lumske spionprogrammer. Flere brukere og større sannsynlighet for å få "napp".

 

Tja, vil ikke tro det er så mye mer populært enn Firefox/Opera. Tingen med IE er at det er stappfullt av sikkerhetshull og tull.

Lenke til kommentar
Tja, vil ikke tro det er så mye mer populært enn Firefox/Opera. Tingen med IE er at det er stappfullt av sikkerhetshull og tull.

Riktig at det er massevis av sikkerhetshull i IE, men den er også den mest "populære" (eller i hvert fall utbredte - sikkert mange brukere som aldri vurderer/installerer noe annet siden de ikke behøver) browseren. Ganske stor andel Firefox også (og den er nok en laaangt sikrere platform enn IE), mens Opera ser ut til å fremdeles være noe marginal (i hvert fall i følge denne statistikken). Vil selv anbefale Opera på det varmeste.. brukt siden versjon 2.1 selv)

Lenke til kommentar
Kan godt ligge en keylogger i en addon også (hvis man bruker addons selvsagt)

 

Ikke med mindre det ligger en .exe fil eller lignende i mappa som du kjører manuelt før du starter WoW. En addon i seg selv er ikke noe kjørbar kode i den forstand, så det kan ikke gjøre noen skade, ei heller inneholde en keylogger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...