Gå til innhold

Så ble jeg hacket - Hva nå?


Anbefalte innlegg

Så var det min visst min tur.

 

Da jeg skulle logge på kontoen min i dag fikk jeg bare en feilmelding om at passordet ikke var korrekt. Jeg fikk en stygg følelse, og etter noen forsøk gikk jeg inn å fikk ordnet det så jeg fikk tilsendt et nytt passord og fikk logget inn.

Det var et sørgelig syn!!!

 

Jeg har en lvl 70 rogue og en lvl 61 mage som begge var ribbet til skinnet! ALT var borte, bankene var tømt, gullet mitt var vekk og jeg sto der i undertøyet å gråt.

 

Hvorfor dette har skjedd meg aner jeg ikke. Jeg har aldri vært inne på gullselger sider eller lagt inn noe snuskete programvare og ingen kjenner passordet mitt.

 

Men så til det store spørsmålet... Hva gjør jeg nå?

Jeg har fått tilgang til kontoen, men kan blizzard gi meg tilbake alt jeg mistet?

Hvordan får jeg kontakt med de rette personene i blizzard?

 

På forhånd takk fra en meget hissig spiller.

Endret av bergen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så vidt ejg vet to måter å fikse dette på. Du kan lage en GM ticket og håpe at du får en snill GM som gir deg tilbake gearet ditt. Dette vil ta lang tid og det kan ta opptil flere uker før du kan spille igjen på kontoen din og bare kanskje med alt gearet og pengene.

 

En annen ting du kan gjøre er å sende en mail til blizzard isteden noe som jeg selv tror er ett ebdre valg, men igjen alt kommer ann på hvilen GM som får mailen eller ticketen din.

 

Det er de to beste løsningene jeg kan komme på. Lykke til med å få tilbake gear og characters :)

Endret av Hamaestra
Lenke til kommentar

Lol!!

 

Jeg hadde ikke sjekket nok da jeg skrev i stad. Jeg sjekket kun magen min og den var ribbet helt.

Gikk inn på min main og han var urørt (banken hans var tømt da). Han logget jeg av i går i shattrath, men nå sto han i shadow lab.

 

De hadde laget en ny char på kontoen og denne hadde fått mail. Jeg sjekket, og der var det maaange salg fra ah, både på mine ting og ting jeg aldri har hatt. Cashet inn 770gull der.

Sjekka hva denne hadde til salg på ah og der fant jeg ca 15 blå ting jeg selv aldri har hatt.

 

Lukter det kineser?

Lenke til kommentar

Har snakket med GM nå og forklart det hele. Gav han navnet på den nye warrioren som var laget og fortalte om dennes auktioner av ting og tang som ikke tilhører meg.

 

Nå er kontoen stengt for etterforskning som det så fint heter, og det kan ta flere uker før jeg får den tilbake. Jippi...

 

Hvis det ligger en key-logger et sted, vil jeg så kunne finne den ved å scanne med AVG antivirus og ad-aware?

Endret av bergen
Lenke til kommentar
Det er sikkert like bra, hvis du er sikker på at du ikke har gitt passordet til noen, er den samme softwaren som sniffet det i første runde fortsatt aktiv slik at de kunne tatt tilbake kontoen.

 

Scan maskinen for virus, eller re-intaller. Lykke til ;) Godt de ikke fikk gjort alt for stor skade!

 

Passordet er jeg 100% sikker på at ingen andre har.

 

Du har nok rett i at det er godt kontoen er stengt en stund, for alt tyder jo på at de hadde planer om å bruke den mer, og de ville sikkert kommet inn igjen selv om jeg hadde skifta passord. Men flere uker kan fort bli lenge å vente!

 

Jeg scanner maskina med alt jeg får tak i og håper det er nok.

 

Litt kjipt er det jo, i og med at jeg nylig dinga 375 i engineering og hadde fått ginda en hel del primals som lå å hygget seg i banken.

Lenke til kommentar

jeg har blitt hacket 2 ganger de siste 4 månedene. Alt av utstyr og items forsvant på alle charsene min utenom mainen min, den beholdt gearet som jeg hadde på meg. Jeg fikk gearet mitt tilbake begge gangene, men alt annet fikk jeg ikke tilbake kun 170g i erstattning for ting for maaaaange tusen gold( enchants, trade stuff, enchanting rod, gems osv...) utrolig kjipt å bli hacket! Tok vell ca 1 måned før jeg fikk svar fra blizzard begge gangene om at jeg skulle få gearet tilbake.

 

 

Jeg brukte dette skjemaet da jeg ble hacket.

 

Har heller ikke brukt bots, kjøpt gold eller noe sånnt før.

 

 

Konoten min ble faktisk også bannet i 7 dager for salg av gold eller noe sånnt fordi kineserene sikkert hadde brukt den til det

Endret av Andre88no
Lenke til kommentar
Ble hacka for ei uke siden jeg og. Tok det med sorg iogmed at jeg hadde 1 full epic 70 lock og en T6 rogue der. Men kjøpte meg ny account og starta en shammy som nå er lvl 55 (ja jeg har prøvd å kontakte blizzard no response ... )

Send en ticket in-game, jeg fikk tilbake gearet samme dagen da jeg gjorde det. Du må bare holde deg online mens du venter på svar så møter GM deg in-game og trader deg alle tingene.

Mulig jeg var heldig med GM-en jeg møtte, men om du hadde det du sier du hadde så er det vel verdt forsøket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...