Gå til innhold

Grafikk på COD 4

Lineplx

Anbefalte innlegg

Derfor sliter jeg med å velge en konsoll det er så mye frem og tilbake..

Er litt interesert i PS3 pga ., blue ray og alle de ekstra tinga den har + den er stille.

også intereset i xbox 360 pga, STOOORt spill utvalg, tydligvis bedre kontroll, men brååket=P

Da foreslår jeg at du, med det i tanken at CoD4 er et spill som er veldig likt på begge enheter, legger akkurat det spillet til siden og heller ser på andre ting ved du ser etter i en enhet samt spillene som den enheten har og får i fremtiden.

X360 bråker mer enn PS3 men det er ikke slik at den høres ut som et treskverk som mange har gitt utrykket for, ha i tankene at en del har overdrevet lagt ut i det vide og det breie hvor mye X360 bråker. Den er mye mer bråkete enn Wii ja, og PS3 kan jeg og forestille meg, men når jeg setter i gang spillet med lyden på så hører jeg ikke X360en som står og går under bordet.

Men ikke tenkt på slike ting, det er banale småting som ikke har noe å si for den totale opplevelsen. Vil si det er mye viktigere for deg å velge en enhet som leverer den underholdningen du er ute etter fremfor en enhet som er stillegående og ser pen ut.

Så jeg anbefaler deg å se vekk fra CoD4 nå ettersom du vet det du nå vet, og se heller på hva konsollene leverer som du ser etter, spill du er ute etter både kommende og de som er kommet og eventuelle ting du vil bruke konsollen til utenom spilling.

Det er ikke et lett valg og det er ikke slik at noen her kan og burde si hvilken konsoll du burde kjøpe. Velg heller etter hva du selv vil ha, da er du sikker på at du får det du leter etter :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
X360 bråker mer enn PS3 men det er ikke slik at den høres ut som et treskverk som mange har gitt utrykket for, ha i tankene at en del har overdrevet lagt ut i det vide og det breie hvor mye X360 bråker. Den er mye mer bråkete enn Wii ja, og PS3 kan jeg og forestille meg, men når jeg setter i gang spillet med lyden på så hører jeg ikke X360en som står og går under bordet.

Enda mer Julebrygg til overs, Bear^? X360 bråker noe helt for j*****. De fleste har hørt hvordan en DVD-ROM spinner en plate i 16X hastighet. Forestill deg så denne lyden _konstant_ mens du spiller et spill på X360. Hvis du synes det høres fristende ut, så for all del kjøp X360.

Lenke til kommentar

Unødvendig å ta den tonen Linuxguru, har nå selv X360en stående i gang en del timer og merkverdig nok når jeg spiller så legger jeg faktisk mer merke til lydeffektene og musikken i spillet enn lyden fra konsollen.

Om du har en så høy lyd fra din X360 at den overdøver alt annet når du spiller på den så vil jeg anbefale en tur på verkstedet med din for da bråker den unaturlig mye.

Lenke til kommentar
Unødvendig å ta den tonen Linuxguru, har nå selv X360en stående i gang en del timer og merkverdig nok når jeg spiller så legger jeg faktisk mer merke til lydeffektene og musikken i spillet enn lyden fra konsollen.

Om du har en så høy lyd fra din X360 at den overdøver alt annet når du spiller på den så vil jeg anbefale en tur på verkstedet med din for da bråker den unaturlig mye.

Han har ikke en X360, han er bare et anti-MS troll. :p

Lenke til kommentar

Går fanboys aldri lei? Kan ikke dere bare spille slik at andre faktisk kan ha saklige diskusjoner. Har hatt playstation og nintendo i alle år, men har gått over til xbox nå. Betyr jo ikke at jeg vil xbox skal vinne til en hver pris. Så lenge jeg er fornøyd kan ps3 være så mye "bedre" som den bare vil.

Forstår ikke hvorfor folk klager på at 360 bråker så. Har den ofte på selv når jeg sover, og jeg har ikke noe problem det støynivået.

Lenke til kommentar

hva skjer når du ikke spiller da ?

Så lenge jeg er hjemme så står somregel ps3en på, selv om tven er av.. med all lyd av i stuen har jeg ikke kjangs til å høre ps3en fra sofaen som er 2,5 meter borte.. dette er ikke tilfellet med 360 :)

nå bråker jo pcen min en god del så personlig hadde jeg vel tålt å hatt en 360 stående og suse, men synest det er deilig at ps3en er lydløs :)

en ting er hvertfall sikkert, lydnivået bør ikke være avgjørende når en velger konsoll!!

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Når jeg ikke spiller så hører jeg den hvertfall ikke. Men det kan vel være fordi den er da for det meste slått av om jeg da ikke sitter på markedplace og leter etter ting.

Men uansett, jeg begynner å bli rimelig lei av det hele "ikke velg X360 fordi den støyer" opplegget som hele tiden kommer frem som god grun for ikke å velge X360. Om man er ute etter støysvak spilling, velg en Sega eller en Nintendo av det gamle slaget, null støy fra kanten.

Lenke til kommentar
Han har ikke en X360, han er bare et anti-MS troll.

Jeg hadde X360 i nesten 1 år, så der røyk nok anti-MS-troll-whatever-teorien. Men for all del fortsett å være forutinntatte drittunger - forumet er ikke det samme uten dere :)

Men uansett, jeg begynner å bli rimelig lei av det hele "ikke velg X360 fordi den støyer" opplegget som hele tiden kommer frem som god grun for ikke å velge X360. Om man er ute etter støysvak spilling, velg en Sega eller en Nintendo av det gamle slaget, null støy fra kanten.

Hva er det å bli lei av? Realiteten er at X360 spinner DVD konstant på 16X når man spiller spill, og enhver kan tenke seg hvordan det låter. Hvis da en person spør om råd ang hvilken konsoll man skal velge, og samtidig nevner at støy er avgjørende, er det ikke da en smule naturlig å nevne dette?

Lenke til kommentar

Nei ikke når det overdrives slik at du får X360 til å høres ut som en forhøster med treskproblemer, for det er noe innmari forbanna svada. Som sagt jeg har en X360 stående under TVen og den har spinnet en god del og pussig nok er det spillet selv som har laget det største bråket, X360en har jeg ikke hørt engang når jeg spiller.

Derfor mener jeg det er totalt irrellevant å overdrive støynivået såpass som det blir gjort vær bidige gang det kommer en slik tråd, hele tiden er det at X360 bråker og det skjønner jeg ganske enkelt ikke, den bråker mer enn Wii ja (har ikke PS3) men det er ikke noe untaurlig mye.

Lenke til kommentar
Han har ikke en X360, han er bare et anti-MS troll.

Jeg hadde X360 i nesten 1 år, så der røyk nok anti-MS-troll-whatever-teorien. Men for all del fortsett å være forutinntatte drittunger - forumet er ikke det samme uten dere :)

I så fall beklager jeg, ut ifra det jeg har lest av dine innlegg så trodde jeg ikke du ville bevege deg innen 5 meter av en X360. Så feil kan man ta! :p

Lenke til kommentar

Jeg vil bare si med en gang at det langt ifra er noen fasit på hvilken konsoll som er "best", men du må bare velge ut fra personlig mening.

Jeg har selv alle tre konsoller, dvs; ps3, 360 og Wii og er veldig fornlyd med alle tre. Om du ser etter pynt i stua de, så tror jeg heller du kan se bort fra noen konsoller bortsett fra Wii, men den ser jo jeg ikke er innen din smak. Derfor kan du se bort fra hvordan den ser ut. Så er jeg helt enig i et par karer over meg, at når du har bassen og høytalerne dine på full guffe, så hører du ikke selve konsollen jobbe. Men om du har en kjæreste eller samboer som har problemer med å sove og du må sette ned lyden, ja da kan det bli litte grann irriterende(men jeg vet ikke hvor mye nattspilling du driver med :!: ). Derfor kan du, antakelig, se bort fra bråk. Så kommer vi til kontrollene. Jeg vil bare si med en gang at uansett hvordan kontroll du spiller med, vil du bli vant til hva som helst etter noen dager/uker, om du har mulighet til å kjenne på begge og heller velge utifra det er det mye bedre, men jeg vil si at kontrollene heller ikke har altfor stor betydning.

Så kommer vi til noen punkter jeg mener du bør satse på;

*Hvilken konsoll er det flesteparten av vennene dine har(vis det er ca likt, ville jeg sett på hvem som er mest aktivt online).

*Spillutvalg, her kan vi jo se at X360 har et betydlig antall flere spill på markede enn ps3, men det har jo mye å si at den har vært lengre ute òg. Her må du bare se framover og se hvlikene av Sony eller Ms som kommer med de mest lovende spillene.

*Holdbarhet, jeg har måttet bytte min 360 pga "ring of death"(som jeg ser ingen har nevnt"), jeg vet garantien er lang nå for tida, men det er fa*n med irriterende å se den røde ringen du har sett så mange bilder av. En venn av meg har også hatt problemet. Og jeg ser også at antallet 360 som får det, er ganske stort.

Dette er mine meninger og de står jeg får uansett.

Endret av Nacky
Lenke til kommentar

Begge konsoller gir gode spilleopplevelser av ganske lik art.

Xbox360 har noe større spillkartotek per dags dato, men PS3 kommer med flere hele tiden. Se også på hvor mange spill du tror du vil fortære det neste halve året. Selv ligger jeg på ca. 1 spill i måneden. Slikt sette har det lite å si hvor mange spill som er tilgjengelig, om man ikke har tenkt å kjøpe mer en en brøkdel av dem uansett.

Fordelen PS3 har over X360, er at den er utstyrt med Blu-Ray spiller, har utbyttbar standard 2,5" HDD og har innebygget WiFi. Den er også noe mer Multimediasenter enn hva X360 er. Dette betyr selvsagt lite om man ikke er opptatt av å ha dette.

Jeg har ingen kritikk ovenfor X360 annet enn at den har en ganske høy feilprosent samt, at den dessverre har sjenerende høyt støynivå. Som spillemaskin fungerr den utmerket derimot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...