Gå til innhold

Grafikk på COD 4

Lineplx

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg en konsoll...men har ikke helt klart å bestemme meg hvilken av dem.

Det står da mellom Xbox og PS3,

Så jeg lurte på om noen vet om det er forsjell på grafikken på PS3 og Xbox i "Call of duty 4"

online spill.

mvh Lineplx

Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det var så synsikt likt hva med online a er det samma greia der?

ja tenkte på det med kamerater og spilling men har venner med xbox og ps3...så ingenting til hjelp der...

Ang signatur ja prøvde meg der=P

Endret av Lineplx
Lenke til kommentar
det var så synsikt likt hva med online a er det samma greia der?

ja tenkte på det med kamerater og spilling men har venner med xbox og ps3...så ingenting til hjelp der...

Ang signatur ja prøvde meg der=P

Hehe ok :p

Xbox Live: 500 kr pr. år, bedre onlinetjeneste enn PS Network.

PS Network: Gratis, men ikke like bra som Xbox Live, men brukbart.

Sånn ser det ut idag, og ting forandrer seg med tiden. Det beste er vel å kjøpe begge, da du kan få begge to for slikk og ingenting. Venter litt og ser om det kommer en PS3 med BC (PS2-støtte) snart igjen, ellers kliner jeg bare til på 40GB. :)

Lenke til kommentar
Vel gidder vel egentlig ikke uansett å kjøpe meg begge=P men trur skal kansje vente jeg også, å se om den ps3 men blue ray brenner kommer leste det et eller annet sted,,
Blu-ray-brenner? Har du tenkt å laste ned spill osv? Det kan du ærlig talt se langt etter.. hvertfall på PS3. Dagens konsoller er vanskeligere å hacke og tukle med enn det var med Xbox og PS2 i sin tid.
Lenke til kommentar
Nope ikke hack PS3 upgrade, trur det skal være på den lille versjonen nå enn den kommer..

Click this link and recive cookie her er siden

dummeste jeg har hørt.. er ingenting som fungerer per dags dato. Er heller ikke offisiellt at det kommer en "liten" versjon, heller ikke hva forskjellen eventuellt vil være. Ergo ingen har mulighet for å hevde at den vil være lettere å cracke, tullpreik.

Hadde valgt ps3, så får du blu-ray spiller integrert med på kjøpet. Mass effect og bioshock får du til pc.. halo 3 klarer du deg uten ;)

Angående linken du viser til : den artikkelen er 3 år gammel! altså eldre enn ps3, det med at det kommer en ps3 med blu-ray brenner er pisspreik.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
dummeste jeg har hørt.. er ingenting som fungerer per dags dato. Er heller ikke offisiellt at det kommer en "liten" versjon, heller ikke hva forskjellen eventuellt vil være. Ergo ingen har mulighet for å hevde at den vil være lettere å cracke, tullpreik.

Hadde valgt ps3, så får du blu-ray spiller integrert med på kjøpet. Mass effect og bioshock får du til pc.. halo 3 klarer du deg uten ;)

Angående linken du viser til : den artikkelen er 3 år gammel! altså eldre enn ps3, det med at det kommer en ps3 med blu-ray brenner er pisspreik.

okay JEG HAR IKKE SAKT NOE ANG CRACKING..i det hele tatt...hvor har du fått det fra?

Ang mindre versjon,,,det er sony's måte å gjøre det på ,de kommer alltid med noe mindre halvt år etter..

link

ang artikkelen beklager så ikke helt på datoen

Men ja jeg trur jeg skal kjøpe meg ps3 =P den ser tøff og lekker og stille ut i forhold til xbox..

Endret av Lineplx
Lenke til kommentar

Trodde det var derfor du ville ha en ps3 med blu-ray brenner, for å spille brente spill, misforsto jeg da. Kommer uansett ikke..

Om du ikke har hastverk så får du heller vente til E3 messen eller hva det heter er har gått av stabelen, da får vi kanskje høre hva Sony har i ermet.

Om 45nM arkitekturen kommer før sommeren så får du vurdere om det er verdt ventetiden :) en ventetid uten GTA4 og MGS4 ;)

Lenke til kommentar
Ang mindre versjon,,,det er sony's måte å gjøre det på ,de kommer alltid med noe mindre halvt år etter..

link

ang artikkelen beklager så ikke helt på datoen

Øhhh NEI!

Sony har aldri lansert noen slim versjon av sine konsoller ett halvt år etter.

Playstation 1 ble lansert i 1994, i år 2000 kom slimversjonen.

Playstation 2 ble lansert i 2000 og i år 2004 kom slimversjonen.

Psp ble lansert i 2004 og i 2007 kom slimversjonen.

Som du ser over så kan det bli litt venting om du skal vente på Ps3 slim.

Tror nok at ps3 slim kan komme raskere enn de tidligere versjonene, men ikke før slutten av 2009.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Greit jeg er på dypt vann her så jeg skal ikke si noe på det.

men tilbake til original spørsmålet er det noen spill som har bedre grafikk på ps3'n?

eller er alt så å si likt?

Er litt frem og tilbake, per dags dato er det vel flest multiplattform-spill som ser best ut på Xbox360, men da skal man være pirkete. Om det er grafikken som skal bestemme konsollvalget ditt så tror jeg nok ps3 spillene kan oppnå bedre grafikk enn 360 spillene på lang sikt. Men jeg er ikke spillutvikler så hva vet jeg..

Valg av konsoll kommer an på spillpreferanser, hva du skal bruke den til.. og hva du tror fremtiden bringer kanskje..

Selv anbefaler jeg PS3 på det sterkeste

Lenke til kommentar
Greit jeg er på dypt vann her så jeg skal ikke si noe på det.

men tilbake til original spørsmålet er det noen spill som har bedre grafikk på ps3'n?

eller er alt så å si likt?

Vanskelig å si, begge er rimelig lik på det området. PS3 har potensiell mer kraft i CPU'en (hovedprosessoren), mens X360 har mer potensiell kraft i GPU'en (grafikkprosessoren).

Begge vil kunne levere glimrende spill i årene som kommer, og begge har også veldig gode titler ut allerede. X360 har dog vært på markedet lengre, og har da derfor flere titler ute.

Begge konsollene vil også mest sannsynlig levere titler som kun kan fungere på den enkelte konsoll, når altså utviklerne lærer å utnytte PS3 og X360 hardwaren optimalt.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg har lest er CoD4 utviklet spesifikt til vær konsoll så derfor er de 2 versjonene helt like.

Onlinemessig har jeg ikke noe å si ettersom jeg ikke har forsøkt PS3 sin onlinetjeneste og det er derfor ikke reelt av meg å utale meg om den. Dette går forøvrig og til dere som kun har PS3 og utaler dere negativ om Xbox live, hold kjeft om dere ikke vet hva dere snakker om.

Kontrollmessig holder jeg en knapp på Xbox 360 ettersom jeg aldri har vært noe for knappeplasseringen til PS kontrollen (og der føler jeg at jeg kan utale meg ettersom PS3 kontrollen er mistenkelig kliss lik PS2 kontrollen som har vært min gode venn (og fiende) en god stund). Synes plasseringen av stikkene, skulderknappene og de 4 tommelknappene er litt for nært hverandre i forhold til hva jeg synes er behagelig. Selv om jeg har koset meg glukk ihjel med FPS på PS2 enheten i det siste har jeg funnet det en litt mer smertelig erfaring enn hva jeg har funnet på X360 kontrollen.

Alt i alt vil jeg si, med tanke på at de 2 versjonene er så lik teknisk, at jeg legger min erfaring til grunne og anbefaler X360 versjonen. Jeg er i den oppfatninge at kontrollen har mye å si for opplevelsen av spillet og er du ikke fornøyd med kontrollen er sjangsen for at du ikke vil like spillet på den enheten desto større. Jeg vil dog fraråde deg å bedømme konsollene etter utseende ettersom utseenede ikke har en døyt å si for underholdningsfaktoren, hvis du da ikke har tenkt å sitte å glo på boksen mens du leser en vitsebok.

Lenke til kommentar

Derfor sliter jeg med å velge en konsoll det er så mye frem og tilbake..

Er litt interesert i PS3 pga ., blue ray og alle de ekstra tinga den har + den er stille.

også intereset i xbox 360 pga, STOOORt spill utvalg, tydligvis bedre kontroll, men brååket=P

Lenke til kommentar

Begge maskinene er morsomme å spille på. Cod4 er etter alle rapporter å dømme så å si likt på 360 og PS3, så ikke la det styre deg. Ei heller at det koster noen kroner i året for full tilgang til hele onlinetjenesten til MS. Den er så bra og omfattende at du skal være rimelig gnien for å synes det er dyrt.

Kjøp det fleste av vennene dine har. Lettere å byttelåne spill, samt alltid hyggelig å spille med noen man kjenner fra før online også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...