Nordpolen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Skal ha meg bærbar pc, 14- eller 15-tommers skjerm. Bruksområder: - Hovedbruksfeltet mitt er tegneprogrammer og bilderedigering som Photoshop, InDesign, Illustrator, ArchiCad, FormZ i forbindelse med arkitektutdanning. Viktig å kunne bruke flere progr med store bildefiler oppe samtidig uten at det går tregt - Se film. - Vanlig surfing på nett Jeg kan lite om pcer generelt, men har fått anbefalt en del ting av medstudenter: - Kjapp prosessor, Core2Duo T7000-serie minst - Minimum 2 GB RAM, helst mer - 250 GB harddisk (skal lagre mange store bildefiler) - CD og DVD-brenner - Minimum 3 USB-utganger - Bra skjerm Er det noen som kan tipse meg om bra kjøp som passer mine behov? Prismessig har jeg en litt flytende grense på 12-13000 kr, men vil selfølgelig få best mulig pc til lavest mulig pris! Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar
Lukilock Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Vis du skal drive med bilderedigering så er vel en høyoppløst skjerm lurt..? Du kan jo ta en titt på Dell XPS 1530. Geforce 8600gt 256mb, 250gb hdd, 2GB ram, 15`` på 1650*1050(eller hva det er). Denne kan du konfiguere som du selv vil, slik at du får den akkurat slik du vil ha den Lenke til kommentar
kaeksen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Skulle akurat til og foreslå den samme xps'N. Nydelig liten sak det der. Hvis jeg ikke tar helt feil har de tilbud på den nå. 4000.- minus i pris, det er mye, fra ca 15000.- til ca 11000.- Det er den som det står "ville rabatter" på med rød skrift. Endret 19. februar 2008 av kaeksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå