Gå til innhold

attachment management og gjennbruk

Anbefalte innlegg

Er det noen effektiv måte å bruke attachment jeg allerede har lagt opp på "nytt" i andre emner?

Evt er det noe jeg har gått glipp av? Prøvde å quote meg selv HER for å gi et eksempel på at jeg ikke "fikk med" attachment.

Noen spesiell kode som kreves? Eller må man legge opp samme bilde flere ganger for å kunne benytte det i flere tråder?

Ikke følt meg så noob på lenge, sikkert en banalt enkel løsning på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For bilete: Finn adressa til det og legg det i [img ]-tags. Trur ikkje det er nokon anna måte, anna enn å laste opp igjen.

Det tenkte jeg faktisk ikke på, når det er lagt opp på hw.no kan det såklart brukes som enhver annen bildekilde. Takk for tipset.

Lenke til kommentar

Oki, ser ut som at det fungerer å bruke den videre i samme tråd, men ikke i ny/annen tråd.

Og det med å linke rett til bildet fungerte dårlig, om man ikke legger det inn som ren link, da linken man får ved å klikke på attachment ikke støttes i img tags.

Lenke til kommentar

Har vært tilfelle lenge dette her, alltid irritert meg over det selv. Det funkgerer å gjenbruke bilder som er under størrelsen som forumet resizer til om bildet er for stort, men da kun i IMG-tags (høyreklikk - kopier lenkeadresse). Om det er større enn dette fungerer det ikke, dette fordi lenken som vises i høyreklikking overalt er en dynamisk lenke.

Grunnen til at en ikke kan gjenbruke ID vet jeg ikke, men er i alle tilfeller idiotisk. Vedlegget er tydelig låst til innlegget og da skjønner jeg ikke hva som er vitsen med en helt unik vedleggs-id som ikke har noe med å postnummeret å gjøre.

Rett og slett dårlig jobb av IPB på den fronten der. Setter pris på om Drift fikser dette og samtidig "maser" på personene bak IPB om å fikse på dette til fremtidige versjoner.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Har noen fra drift funnet ut noe om det er mulig å bruke bildene om igjen?

Føler det er gått nok tid til at jeg kan ta en bump (egentlig glemt hele greia inntil jeg la inn 5 bilder i vedlegg i sted)

Så, noen som har klart å fikse biffen?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Lite respons her. Vært greit å vist om de jobber med å "frigjøre" vedleggene.

Har selv greit med vedleggsplass igjen, men fortsatt vært nice å sluppet med å laste opp et bilde 1 gang, selv om det brukes i to tråder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har hørt rykter om at listen over ønskede utbedringer og bugs som må fikses er lang som et vondt år akkurat nå, så jeg tipper at dette ikke er det som er mest prioritert.

Men ellers så må jeg si at det hadde vært utrolig kjekt å kunne gjenbruke atachments ja

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Her har det ikke skjedd mye. Nå prøvde jeg å bruke opp igjen et vedlegg i samme tråden igjen bare, og fikk feil på det også, så litt irritert.

Hva må til for at man skal kunne få et fornuftig vedlegs register med mulighet for gjennbruk?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Opprett ny...