Gå til innhold

Foto treff i Oslo 12 April!

ZoDz

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på noe;

Er det noen som har fullframe eller 17-55'en til Nikon med seg? :)

Og noen som føler for å være veldig snill og forklare meg nytteverdien for blits om kvelden når du skal ta seriebilder. Vurderer å kjøpe blits igjen, men er så usikker på behovet hehe.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til å ha blits om kvelden er jo fordi det er mørkt, og man trenger lys. :p Annet en kun helt vanlig opplysning, kan du jo bruke blits til så sinnsykt mye. Lek deg med stockfoto f. eks og en ekstern blits er plutselig helt nødvendig. Driver du mye med portretter vil jeg også si at det er nødvendig. Vet ikke om det var dette du egentlig spurte om, men kan si såpass at en ekstern blits kan gjøre underverker hva gjelder ny og mer kreativ fotografering og lyssetting.

Har dessverre hverken fullformat eller Nikkor 17-55mm, men har prøvd den på jobben, og den er som en tanks ass. Ikke hatt den på noe kamera, men har kjent litt på den. Kvalitet så det holder! :)

Lenke til kommentar
Let etter meg i rød bergans jakke da er du snill, jeg står mellom 14-24 og den nemlig. De på japanphoto greide ikke å besvare det spørsmålet :)
Jeg ville sagt 17-55 og Tokina 11-16 :-)

Det er det jeg også tenker. Etter å ha lest tester på nettet som sier at 14-24 på DX kamera er bortkastet, så undres jeg om jeg får like mye ut av pengene mine på den komboen som den andre alene :)

Lenke til kommentar
Let etter meg i rød bergans jakke da er du snill, jeg står mellom 14-24 og den nemlig. De på japanphoto greide ikke å besvare det spørsmålet :)
Jeg ville sagt 17-55 og Tokina 11-16 :-)

Det er det jeg også tenker. Etter å ha lest tester på nettet som sier at 14-24 på DX kamera er bortkastet, så undres jeg om jeg får like mye ut av pengene mine på den komboen som den andre alene :)

Jeg synes også at denne kombinasjonen høres interesant ut. Hadde det ikke vært for at jeg har Canon og kan da bruke EF-S 10-22mm. Går dog glipp av lysstyrken til 11-16mm-en.

Tom

Lenke til kommentar
Bortkastet er det ikke, det er et helt sinnsvakt skarpt objektiv, og på DX-kameraer har du nesten ingen svakheter med det overhodet. Men du bør jo virkelig ha bruk for de brennviddene for å svi av 14 lapper på det. Da er fem som det vil bli for Tokinaen mer forsvarlig.
Lenke til kommentar
Bortkastet er det ikke, det er et helt sinnsvakt skarpt objektiv, og på DX-kameraer har du nesten ingen svakheter med det overhodet. Men du bør jo virkelig ha bruk for de brennviddene for å svi av 14 lapper på det. Da er fem som det vil bli for Tokinaen mer forsvarlig.

tja, vi får se...hittil har 18mm holdt for det meste, men den er litt lyssvak, så tenkte 17-55 til 4500-5000 kanskje var beste ideen:) men det ser vi i morgen. Gruer meg litt siden jeg skal hjem - sandvika - buskerud og så tilbake til dere..

Lenke til kommentar

Pokker da! Nå snør det søren meg. Jeg møter opp som planlagt, men spent på å se hva vi får gjort ut av dagen. Søren...

EDIT: Både Storm og YR melder at regnet gir seg rundt 14-tiden, men at det blir overskya. Får håpe det. :)

Endret av IceFox
Lenke til kommentar
Pokker da! Nå snør det søren meg. Jeg møter opp som planlagt, men spent på å se hva vi får gjort ut av dagen. Søren...

Det snør her også! Me vi får ikke la det stoppe oss :thumbup: - jeg møter også.

EDIT: Både Storm og YR melder at regnet gir seg rundt 14-tiden, men at det blir overskya. Får håpe det. :)

Vi får satse på det - yr ha meldt at regnet gir seg rundt 14 i over et døgn snart.

Tom

Lenke til kommentar
Værrapport fra Tromsø:

post-7280-1207990688_thumb.jpg

Dere har nok valgt feil by for møtet. Har vært sånn i omtrent hele april :-)

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar

Ta deg k-ryeng! :p Har faktisk vært utrolig dårlig vær her i Oslo i hele April. Zettec sier at trickerne mest sannsynlig ikke møter opp. Da trenger vi en backupplan. Noen forslag? Hvis trickerne ikke møter opp, foreslår jeg at vi kanskje drar opp til Holmenkollen. Men vi møter ved Monolitten som planlagt. :)

Lenke til kommentar
Ta deg k-ryeng! :p Har faktisk vært utrolig dårlig vær her i Oslo i hele April. Zettec sier at trickerne mest sannsynlig ikke møter opp. Da trenger vi en backupplan. Noen forslag? Hvis trickerne ikke møter opp, foreslår jeg at vi kanskje drar opp til Holmenkollen. Men vi møter ved Monolitten som planlagt. :)

Jeg blir ikke overrasket om Trickerne ikke dukker opp. Men Holmenkollen er brukbar som backup plan.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...