Unreal Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hei, Jeg lurer på hvor stor ytelse du egentlig får med dobbel prosessor? La oss si jeg gikk for ett hovedkort som støtt AMD Athlon MP, og jeg satte inn 2x AMD Athlon MP2600+. Ville jeg da oppleve å få 4.26 GHZ? Jeg lurer også på om ytelsen i diverse spill å sannt ville forbedre seg i likhet med antal MHZ. Er det alle sorter spill og program som støtter dobbel CPU? Med andre ord, jeg vil gjerne vite alt mulig om det å kjøre dobbel CPU på en PC Også når det hjelder Intel Pentium. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Hahaha, å nei du! Du vil nok ikke få mange prosentene ytelsesøkning i spill og lignende, heller ville du fått 4Ghz+ 2 CPUer er bra fordi hvis du f. eks kjører Norton Antivirus og Defragmenterer, for det er typiske programmer som krever mye CPU, og kan være kjekt å kjøre på hver sin CPU. Så slipper du halvert ytelse til resten av PCen. Men for en hver normal person så holder det i plenty med en enkel prosessor eller kanskje en med HT Lenke til kommentar
MeG^ Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 les denne testen du så får du vite det meste: http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonmp...2400/index.html eller denne som er av tidligere dato: http://www.hardware.no/tester/cpu/dual_amd_roundup/ Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 20. februar 2003 Del Skrevet 20. februar 2003 Men et dual-system er utrolig behagelig å jobbe på. Det er så og si ALDRI noe responstid. Ting skjer med en gang du trykker på en knapp, uansett om du holder på med masse ræv i bakgrunnen. Sitter med et sett modda XP1700+'er på et Asus A7M266-D og det er ikke noe problem å encode masse skit, mens jeg spiller på den andre cpu'en. Om programmer plutselig klikker mongo, og tar 100% CPU-tid på en CPU, er jo den andre ledig til å kille det programmet uten problemer. Og om du LAN'er mye med kammerater, så fyll boksen med MYE ram, og kjør dedicated server som alle kobler seg til; inkludert deg selv (koble til med loopback/127.0.0.0 ) Skulle vel funke fett som rakkern . Da kan du sette server'n til å kjøre på CPU0, mens spillet kjører på CPU1 Lenke til kommentar
Kristian S Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Du kan jo lese om det i nummer 1 2003 av PCPRO, hvor de har 3 sider med test av dual CPU. I denne testen ser vi at forskjellene på enkel og dobbel prossesor i 3D Mark, er veldig liten. Faktisk vinner den enkle prossesoren. Men i alle andre benchmark programmer, vinner den doble suverent. Så for spill anbefales det ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå