Gå til innhold

Multicom og tilbakebetaling?


cypern

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjøpte i august en bærbar pc for kr.17.000.

Den ble i januar ødelagt (ikke selvforskylt), og sendt til multicom for service. Fikk tlf i dag om at den var ødelagt, og jeg har blitt tilbudt en ny. Den nye pcn koster i dagens marked kr. 11.500. De fortalte meg at min hadde falt til verdi av denne prisen. Jeg spurte så om jeg hadde mulighet til å få igjen penge ( 11.500 kr)

Da sa de at jeg måtte søke om det.

 

Jeg lurer på følgende:

Har jeg ikke rett til å få igjen mer enn kr 11.500 kr om jeg skulle søke for dette? Vet noen om hvordan multicom sin policy er på dette? Har ikke fått til å lese meg til noen eksakte svar.

Har jeg ikke i det minste krav på å bli tilbudt en pc til tilsvarende verdi som den jeg kjøpte for i august?

 

På forhånd takk for svar

Mvh

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei

Jeg kjøpte i august en bærbar pc for kr.17.000.

Den ble i januar ødelagt (ikke selvforskylt), og sendt til multicom for service. Fikk tlf i dag om at den var ødelagt, og jeg har blitt tilbudt en ny. Den nye pcn koster i dagens marked kr. 11.500. De fortalte meg at min hadde falt til verdi av denne prisen. Jeg spurte så om jeg hadde mulighet til å få igjen penge ( 11.500 kr)

Da sa de at jeg måtte søke om det.

 

Jeg lurer på følgende:

Har jeg ikke rett til å få igjen mer enn kr 11.500 kr om jeg skulle søke for dette? Vet noen om hvordan multicom sin policy er på dette? Har ikke fått til å lese meg til noen eksakte svar.

Har jeg ikke i det minste krav på å bli tilbudt en pc til tilsvarende verdi som den jeg kjøpte for i august?

 

På forhånd takk for svar

Mvh

Erik

går utifra at dette er første gangsfeil.

multicom kan velge avhjelp, omlevering eller heving av kjøpet(hvis jeg husker riktig nå)

de har da gått for nummer to her, omlevering. du har kjøpt en maskin som har visse spesifikasjoner og det er det du har krav på ved en omlevering, et produkt som er like bra eller bedre en det produktet du har problemer med.

hvis jeg husker riktig så er det noe slik som at selger kan velge å bruke den metoden som koster dem minst penger.

 

jeg kan ikke se at du har rett på pengene igjen i dette tilfellet

Endret av stich_it
Lenke til kommentar

Du kan enten få erstattet produktet (det skal være eksakt like bra, eller bedre).

Hvis samme feil oppstår tre ganger kan du kreve hele kjøpesummen tilbake.

Hvis de velger å heve kjøpet har du krav på hele kjøpesummen tilbake.

 

Derimot hvis du spiller på deres premisser, søker om refusjon, så er det de som avjør.

 

(Tar forbehold om feil her. Snakker bare utifra kunnskap jeg har og logikk.)

Lenke til kommentar
Du kan enten få erstattet produktet (det skal være eksakt like bra, eller bedre).

Hvis samme feil oppstår tre ganger kan du kreve hele kjøpesummen tilbake.

Hvis de velger å heve kjøpet har du krav på hele kjøpesummen tilbake.

 

Derimot hvis du spiller på deres premisser, søker om refusjon, så er det de som avjør.

 

(Tar forbehold om feil her. Snakker bare utifra kunnskap jeg har og logikk.)

 

Skjønner

Vanskelig at feilen kan ha skjedd tre ganger når hele PC-en ble ødelagt av èn feil(som ikke var selvforskylt)

Så om jeg har krav på hele kjøpesummen tilbake av dette tilfellet, gjør jeg jo selvsagt det. Er det jeg vil tjene mest på

Lenke til kommentar
Du kan enten få erstattet produktet (det skal være eksakt like bra, eller bedre).

Hvis samme feil oppstår tre ganger kan du kreve hele kjøpesummen tilbake.

Hvis de velger å heve kjøpet har du krav på hele kjøpesummen tilbake.

 

Derimot hvis du spiller på deres premisser, søker om refusjon, så er det de som avjør.

 

(Tar forbehold om feil her. Snakker bare utifra kunnskap jeg har og logikk.)

 

Skjønner

Vanskelig at feilen kan ha skjedd tre ganger når hele PC-en ble ødelagt av èn feil(som ikke var selvforskylt)

Så om jeg har krav på hele kjøpesummen tilbake av dette tilfellet, gjør jeg jo selvsagt det. Er det jeg vil tjene mest på

 

vil ikke tro at du i denne situasjonen har krav på dette.

 

vil anbefale deg å lese: kapittel 6, forbrukerens krav ved mangler

 

der står hva du kan kreve og hva selger har rett til å prøve før du kan kreve heving av kjøpet og pengene dine igjen.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...