Andreas-J Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hei, Har nettopp kjøp ny bil. MB 190E 2.0. Når jeg starter bilen, så kan jeg kjøre et lite stykke før abs-lampen begynner å lyse. Abs'en virker, helt til lampen lyser. Kanskje litt dårlig formulert og forklart, men noen som vet hva dette kan skylles? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Det kan bety litt av hvert. Defekt hjulsensor eller kabling, defekt pumpe, defekt ABS-hjerne, for å nevne noe. Hva slags årsmodell er bilen? Det er mulig noen på forumet vet framgangsmåten for å hente ut feilkoder fra systemet. Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Om det er slikt jeg forstår at du sier, så slutter ABS bremsene og virke når lampa lyser? Ta en rask titt i sikkrings skapet, se om ABS sikkringa er gåen, eller om det er noen relee som er gåent, om ikke så bør du ta bilen inn på en rask teknisk undersøkelse, be dem gjerne ta en titt på det elektriske. Nå har jeg ikke bil selv, dette er en ren logisk feilsøking, så om noen som har en 190E som vet om dette er known issue eller noe så ta dems ord før min feilsøking.. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Har same problem selv. Gikk litt av og på. Når det lyste hadde jeg ikke abs, når lyset var av hadde jeg abs, men den koble seg av og til inn unødvendig. På min bil er den en føler som har tatt kvelden (har jeg blitt fortalt). Har nå tatt ut sikringen (så jeg vet at jeg ikke har abs, er ikke i alle situasjoner man har tid til å sjeke et lys før man nødbremser). Må vel få fikset det etter hvert... Mens vi er inne på det, er det noen som vet om dette ar noe å si på pkk? Mener å huske bilen skal inn snart. edit: jeg har ingen MB...sånn by the way Endret 19. februar 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Det er en 1991 modell. At det er en føler at det jeg har blitt fortalt også. Men det er jo flere av de, så må finne ut hvilken som er gåen også. Hvis det er det som er problemet så klart.. Lenke til kommentar
eab Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Vet du hva slags abs-system som er brukt på bilen? Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Har ingen aning. Hadde jeg hatt instuksbok på Norsk, kunne jeg sjekket. Men den er på tysk.. Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hadde samme problem med min Volvo. ABS virka helt til lampen begynte å lyse, da virket den ikke.. Bestilte time på verksted, etter 3 (!) timer med feilsøking fant de ut at det var en sensor i bakakslingen til ABS som var ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå