Gå til innhold

Hvilke høretelefoner bør jeg velge?

Anbefalte innlegg

Jeg har nå kommet til det punkt at mine gamle høretelefoner har blitt ødelagt (hadde ikke forventet noe annet, kostet 130,- i den tid)... jeg trenger da et par nye...

var og gikk rundt på byen idag, og så på to modeller (Koss UR 40, og Koss Porta Pro)... de kostet omtrent det samme..

har hørt mye bra om Porta Pro, men er det ikke et minus at de ikke er heldekkende over ørene?

vet dere noen positive og negative sider med noen av disse hodetelefonene, kom med dem! :)

gjerne foreslå flere gode modeller i en prisklasse på maks 700-800kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Porta pro er vanvittig digg ihvertfall, kjenner ikke den andre :shrug: .

Foretrekker faktisk og ha slike små ørepropper som f.eks Sony MDR-EX70SL om du gå rundt med mp3/minidisc etc. (Sony-en der er det beste jeg har hørt i slike små ørepropper :smile: ).

Så er det jo greit å ha egne øreklokker når man ikke tusler rundt, men har ingen spesielle preferanser der (Glad i AKG dog)...

Lenke til kommentar
ur40 er langt ifra heldekkende!!

de er åpne som bare det

men de er veldig kofortable

er egentlig litt i tvil om de er verdt prisen... (40$ i usa og 850kr i norge)

er de ikke heldekkende? så sånn ut i butikken..

btw, de koster 598,- (eller var det 599,-?) her i byen (på coop elektro, gamle Ideel)...

Lenke til kommentar

har et par AKG k240 monitor. Min er faring er at de er behageligeog har bra lyd, men de er tungdrevene.. spiller lavt med discman og svake lydkilder. De tåler veldig mye, har brukt mine flittig 3 år nå, funker like bra. Kjenner 2 stk som har hatt koss ur 40, de går i stykker med en gang.. kast!

Det finnes en annen versjon av akg k240, den heter studio og er ikke så tungdreven som monitor (monitor 600 ohm, studio 50 ohm) anbefaler disse.

er utrolig godt fornøyd med de hodetelefonene :)

vet ikke hva prisen ligger på.. jeg bytta dem til meg. De er verdt hvertfall dobbelt så mye som kossene pga durabilitet.

Tror det er bra nok lyd, siden de bukes i mange studioer rundt omkring. har sett de veldig mange ganger på tv :yes:

det som er litt dumt er at jeg tror de er dyre...

Lenke til kommentar

AKG - K270 STUDIO koster 1449.07 SEK på nett, ser jeg.. det blir i det dyreste laget ja :-?

AKG - K240 MONITOR koster 888.14 SEK på nett, det kan gå... men får jeg kjøpt dem i noen butikker noen sted.. ikke sett AKG noen steder jeg...

har ikke tid til å bestille på nett, serru.. må ha dem til mandag.. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...