Gå til innhold

skal ha ny laptop. trenger litt hjelp (prisklasse 6-10 000)

veluci

Anbefalte innlegg

vet det sikkert er 1000 tråder om akkurat det samme som eg lurer på, men valgte og fyre igang en egen tråd.

skal ha meg ny laptop. har en mac som eg har hatt i 3 år nå, så er på tide med en ny en fant eg ut grunnet att eg er ferdig som lærling, og skal tilbake på skolen...

skal bruke mellom 6-10 000 tenkte eg.. vet det er veldig forskjeligge laptoper innenfor de prisklassene, men vet ikke hva eg får for og vere helt ærlig... har egentlig ikke så mye peiling innenfor dette temaet.

det eg tenkte eg skulle bruke laptopen til er vell musikk, surfing, film og skolearbeid. men vill også ha en laptop som eg kan bruke til og spille litt på. det er veldig begrenset med spill muligheter på mac, og det er jeg rett og slett litt lei av, så vill ha en som eg kan kjøre spill på..

vill også att den skal se bra ut..

håper noen kan hjelpe meg ut ifra det eg har skrevet. visst ikke, så bare spørr...

takker på forhond for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk vil vel ha en tendens til å anbefale maskiner de selv har erfaringer med. Hvis kompisen din har Acer og er fornøyd, vil han sikkert be deg kikke på dette merket. Selv har jeg erfaringer med HP og Dell og er godt fornøyd med begge merkene. Acer har jeg ingen erfaringer med. Det eneste jeg kan si om Acer er at jeg synes de fleste maskinene deres er utrolig stygge. Det er selvfølgelig en smakssak. Jeg tror ikke kvaliteten varierer så mye på de forskjellige merkene, så du får heller surfe litt rundt og se på Acer og Dell om det er alternativene du ender opp med. Det jeg syntes var greit da jeg kjøpe Dell, er at du kan konfigurere dem som du vil når du handler. Jeg brukte lang tid på å leite da jeg kjøpte min, og rent ytelsesmessig lå den et godt stykke over de andre jeg vurderte. I tillegg har Dell endel flotte kampanjer som gjør at du kan få litt ekstra hvis du følger med på nettsidene deres. Fordelen med Acer er jo at du kan gå til en butikk som fører merket og se og trykke på den.

Lenke til kommentar
Folk vil vel ha en tendens til å anbefale maskiner de selv har erfaringer med. Hvis kompisen din har Acer og er fornøyd, vil han sikkert be deg kikke på dette merket. Selv har jeg erfaringer med HP og Dell og er godt fornøyd med begge merkene. Acer har jeg ingen erfaringer med. Det eneste jeg kan si om Acer er at jeg synes de fleste maskinene deres er utrolig stygge. Det er selvfølgelig en smakssak. Jeg tror ikke kvaliteten varierer så mye på de forskjellige merkene, så du får heller surfe litt rundt og se på Acer og Dell om det er alternativene du ender opp med. Det jeg syntes var greit da jeg kjøpe Dell, er at du kan konfigurere dem som du vil når du handler. Jeg brukte lang tid på å leite da jeg kjøpte min, og rent ytelsesmessig lå den et godt stykke over de andre jeg vurderte. I tillegg har Dell endel flotte kampanjer som gjør at du kan få litt ekstra hvis du følger med på nettsidene deres. Fordelen med Acer er jo at du kan gå til en butikk som fører merket og se og trykke på den.

sant det du sier.. har litt lyst på dell, så blir kanskje det... men er mange typer dell, og ser den som han ovenfor ambefalte, den var det jo 4 forskjeligge typer av og...

men var det sånn att det var muligheter for og få rabatter ved å kjøpe dell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...