tinsley Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hallais, Skal kjøpe ny forsterker til mitt relativt enkle stereoanlegg. Har en Cambridge Azur 340A idag og er godt fornøyd med den, men den er litt liten med sine 40w. Har noen Yamaha 777 høyttalere som er 100w i 6ohm. Lurer litt på den minste Thule forsterkeren til disse. Den er 60w i 8ohm. Har også kikket på HK970 og Cambridge Azur 640. Så har jeg også lurt litt på Advance Acoustics sine MAP 203/303 forsterkere. Disse kjører henholdsvis 65w og 100w i 8ohm. Hvilken forsterker mener dere vil passe til mine høyttalere? Musikken som blir spilt er klassisk, jazz og rnb. Takker Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Hvis du er fornøyd med lyden i 340 og det eneste problemet er at den ikke er kraftig nok er det nok en god ide å ta en nærmere titt på 640 i samme serien. En del mer krefter for pengene å hente der. Lenke til kommentar
tinsley Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Sant nok det. Cambridge er jeg fornøyd med. Men er det ikke litt mer kraft i HK boksen enn en 640? Nå kaster jeg kanskje stein i glasshus her men...hva med f.eks å kjøpe en Cambridge 540R? Det er jo en surround receiver, men den oppgir 100w i stereo og den har hdmi innganger. Jeg ser jo mye på film og har en blu-ray spiller fra Samsung. En 540R vil vel gjøre underverker for filmlyden da selvom jeg kjører stereo? Kan jo alltids kjøpe flere høyttalere senere. Eller er jeg langt ute på tur nå...? Endret 19. februar 2008 av tinsley Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 En 640A vil nok gjøre en bedre jobb i stereo enn 540R men hvis du tenker å utvide til surround kan 540 være et godt valg. Ja,H/K har en del mer krefter i seg. Tenkte kun at hvis du var veldig fornøyd med Cambridge må du ikke bytte. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har både H/K og Cambridge lager gode forsterkere. Det gjør Thule også. Så her blir det nok mye smak og behag. Vil tro Thule kanskje passer musikksmaken din best. Mitt tips er å prøve å få lånt noen forsterkere med hjem. Så kan du høre hvordan de spiller sammen med høyttalerene dine. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 En 640A vil nok gjøre en bedre jobb i stereo enn 540R men hvis du tenker å utvide til surround kan 540 være et godt valg. Ja,H/K har en del mer krefter i seg. Tenkte kun at hvis du var veldig fornøyd med Cambridge må du ikke bytte. Nå er Cambridge receivere kjent for å være gode i stereo også, så om han må bruke den i stereo en stund før han utvider til surround, så får han god lyd i stereo allikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå