AMD-King Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Jeg har gjenopprettet min PC fra image laget i Partimage. Dette måtte jeg da den gamle harddisken hadde fått feil på overflata av platene. Den gamle disken var på 60 Gb og har nå en ny på 160 Gb. Nå har det seg slik at windows ser partisjonen nå som både 60 Gb og 160 Gb. Bildet som er vedlagt forklarer dette nærmere. Den nye harddisken ble formatert ved å bruke all tilgjengelig plass. Imaget som maskinen ble gjenopprettet fra, avgrenset derimot det som windows explorer kan se av tilgjengelig plass. Er det noen som vet hvordan jeg får explorer til å se all tilgjengelig plass? Endret 25. februar 2008 av AMD-King Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg tror at du kan prøve deg fram, med å lage en image til, med andre parameter, fra den installasjon du nå har, for så å prøve å legge image tilbake igjen. Valg av verktøy som du skal bruke er vel viktig her, men du forstår sikkert hva jeg sikter til. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Har du installert SP1 eller SP2? XP pre SP1 har et issue med disker større enn 137 GB. Ta en titt på denne tråden her. Endret 19. februar 2008 av Pengu Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Wiberos: Hmmm, spørs om jeg ikke lager enda et image på 60Gb. Pengu: Windows ble installert med SP2, og selve imaget har SP2 også. Lenke til kommentar
dfendr Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Last ned Gparted livecd her og brenn ut og boot. Så kan du endre størrelsen et par ganger å se hva som skjer. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Gparted fungerte fint. Resizet disken ned 8 MB. Men jeg vet ikke om det var Gparted som løste problemet, for jeg hadde ikke gjort chkdsk i windows tidligere. Etter resize av partisjon ville windows nemlig kjøre chkdsk under oppstart. Men dette er småtteri, problemet er tross alt løst :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå