Gå til innhold

Hjelp til trening og kosthold?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det er noen som har mulighet til å hjelpe meg noe med treningsprogram og kosthold?

Min situasjon:

Jeg har trent karate i 6 år og er i ganske god fysisk form, trener nesten hver dag (ikke samme muskler vel å merke), og har ganske god progresjon enda :) Styrken er ganske god og har bra utholdende styrke pga karate treningen.

Problemet mitt ligger i hovedsak ved at jeg ønsker et bedre "utseende" muskelmessig, og da i hovedsak tenker jeg på mage og overarm, mest mage. Jeg har lurt på om problemet ligger mest i fettprosent, men jeg er usikker, for jeg veier ikke mer enn 56kg og er 171cm høy, noe som vil si at jeg er ganske tynn..

I tillegg til det sliter jeg med kosthold og hvordan jeg skal legge opp til dette.. Jeg har ikke kjøpt noe spesiell mat elr noe tilsettninger pga jeg har vært for sløv og jeg bor fortsatt hjemme som lærling og spiser da det som finnes i huset.

Jeg er dessverre ikke så alt for flink til å sette meg ordentlig ned og ta meg tid til det med kosthold, så om noen kunne hjulpet meg med evt planlegging av dette ville det vært supert. Det jeg sliter med er rett og slett en god konstruktiv plan for hvordan jeg skal legge opp kostholdet :)

Det andre er treningen, jeg vil prøve å driver mer kardio trening for å se om det kan fungere og evt. har noen et godt program for hvordan jeg bør trene? :) Jeg tenker da på hjemmetrening (kan vurdere å starte på treningsenter om det gis gode grunner for å gjøre det)

Takker for all hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke at jeg svarer på dine spørsmål nå, fordi det er uendelige mange diskusjoner ang mat og trening på dette forumet. Bla litt rundt på forumet, og les. Ellers har vi google.com / www.iform.no / www.treningsforum.com. Jeg så du nevnte at du ville ha muskler.. Da er det liksom ikke kardio trening som er tingen. Det kan feks være en god restitusjon. Trening + mat + restitusjon = muskler. Selvfølgelig er det mange andre faktorer som spiller inn. Om du har de "rette" genene osv, og alt det mjølet det. Du finner både treningsprogrammer og kostholdsplaner på nett. Hvis ikke, kan du sende en melding til "Børge" som har vært hovedansvarlig for trenigsprogrammet "RYP", og som vil gi deg et konkret og raskt svar :) Han finner du på "www.myorevolution.no"

Ellers lykke til =)

Stian89, ikke kom med noe random og si at han skal gjøre sånn og sånn. For det er du flink til ;) Du vet selv at man må ha litt hjerte og interesse for å drive med sånt. You know what I mean.. ;)

Endret av Haglo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...