Tommelom Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Da jeg skulle starte bilen idag sa det bare klikk og så var det ingen motstand i tenningslåsen og den var tydligvis låst på posisjon 2 for alt av strøm stod på. Tenkte jeg skulle ta ut tenningssylinderen og fikse den (right ) eller få tak i ny. Men jeg får den ikke ut. Det står i min mangelfulle mekkebok at jeg skal sette nøkkelen i posisjon 2 og stikke inn et tynt skrujern i hullet på låshuset for å trykke inn en fjær. Hvilket hull? I alle hullene jeg har funnet støtter jeg på massivt jern. Hjelp! Er en Opel Vectra 2.0 1990 Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Du må ta av dekslene rundt rattstammen. Da ser du antageligvis et tynt hull på rattlåshuset. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg har blottlagt låsen. Det ser ut som om at den versjonen som står i min rett og slett ikke kan demonteres på denne måten. Har uansett vært på hoggeri og fått tak i hele teningssystemet. Nå gjelder det bare å få det av det gamle. Kommer til å bli et helvete. Er jo ikke noe spor for skrujern i skruen der Lenke til kommentar
skrekk Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 (endret) Nettopp for at det ikke skal være så lett å få vekk rattlåshuset og komme til den elektriske kontakten bak der. Er en avbrekkskrue som må bores ut. Kjøp ny på Opel, koster sikkert en tier Endret 21. februar 2008 av skrekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå