Gå til innhold

Folk som briefer med lønna

WarpX

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jepp, verden er horribelt urettferdig.

Som hvorfor i hælvete lærlinger skal betale nesten 40% prosent skatt. Jeg ligger under fattigdomsgrensen, for svingende. Trekk skatt fra noen som har litt mer å rutte med! :ermm:

Hva fikk du igjen på skatten?

Har en venn som var lærling (tok fagbrev i forige uke, hurra for han) han fikk litt igjen. Tror det var mellom 10k og 20k. Men uansett så lever han ikke i luksus.

Du er vell på 1 året regner jeg med.

Og leve på så lite som 60 kr timen er uhoribelig nesten.

En liten gladtanke er jo at lønna di stiger litt etter litt...

Lenke til kommentar

Jeg skal innrømme at jeg har en lei tendens til å gjøre det samme. Prøver å slutte med det. Er lærling på plattform i nordsjøen og har mye kurs når jeg hjemme. Er 100% overtid på alt utenom arbeidstid/turnus. Bor hjemme hos gamlingene og har nesten praktisk talt utgifter (tlf og diesel).

Fikk 53K brutto på siste lønning og fikk litt dårlig samvittighet da jeg fortalte det (glad og fornøyd) til en kompis som er student på heltid.

Vil understreke at normal lønn for meg (40% av fagarbeiderlønn) ligger på ca. 16K brutto.. Ikke noe å bli rik på...

Endret av wazzza
Lenke til kommentar

Jeg hadde ei venninne som bare måtte fortelle meg at hun hadde hatt trekant. Vi er ikke venner lengre (og jeg vet nå litt mer om jenter. Dyrekjøpt lekse.).

Lev med det. Folk skryter om ting. Om det er det ene med det andre. God lønn eller godt sexliv eller fin bil. Folk skryter for å føle deg verre.

Lenke til kommentar

Som hvorfor i hælvete lærlinger skal betale nesten 40% prosent skatt. Jeg ligger under fattigdomsgrensen, for svingende. Trekk skatt fra noen som har litt mer å rutte med! :ermm:

Vel, du lever i hvert fall ikke på studielån.
Lenke til kommentar

Det beste du selv kan gjøre er å tenke lengre enn det personen gjør når han/hun briefer med hvor mye penger de får.

Var en som sa engang i tiden, 'Penger er ikke alt'. Selvom det kan virke slik i enkelte tilfeller.

Selv så syns jeg mer synd på personen, att han/hun må faktisk fortelle hvor mye penger de tjener. Er lærling selv, får ikke akkurat allverdens med penger men lever livet med god tro. ;)

Lenke til kommentar
Lev med det. Folk skryter om ting. Om det er det ene med det andre. God lønn eller godt sexliv eller fin bil. Folk skryter for å føle deg verre.

Fint. Det behøver ikke å bety at jeg trenger å kjenne eller høre på dem. Han som skrøyt er blokkert på messenger. Han satt på jobb da han skreiv det.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Vel, du lever i hvert fall ikke på studielån.

Nei, men jeg har billån. :)

Lenke til kommentar
Hva med å være glad på denne personens vegne? Hvis jeg plutselig fikk en god del mer i lønn hadde jeg ikke akkurat holdt kjeft om det.

Jeg kan ikke huske å ha skrevet at han fikk mer i lønn :huh:

Selvfølgelig er det fint at han får såpass, men han trengte ikke å nevne det på en provoserende måte.

Det du beskriver er vel heller litt misunnelse? :)

Det er som å vifte juleribba foran nesa på et sultent barn i Afrika og kalle det misunnelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...