qualbeen Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Fra i høst av kunne vi brukere selv endre visningsnavn. Vel og bra. Men det gikk ut over 'personlige meldinger'. Hva skjer? Jo, når man skriver en personlig melding, må man oppgi mottager. Men i dette feltet skal ikke brukernavnet til mottager skrives inn. Det er visningsnavnet man er nødt til å fylle inn. Jaja, kanskje ikke så ille, tenker du? Jo faktisk! For hva skjer når to personer har samme visningnavn? Konkret eksempel: Alle meldinger sendt til denne brukeren havner i min innboks. Skulle gjerne ha sagt i fra til vedkommende, men er ikke så lett ... --- Et (ikke helt bra) forslag til løsning, er at mottaker-feltet på meldinger skal være brukernavnet (og ikke visningsnavnet) til personen man ønsker å få kontakt med. Men det gjør det unødvendig tungvindt å sende personlige meldinger. En annen mulighet er at visningnavn blir reservert, slik at to personer ikke kan ha samme visningsnavn/brukernavn. Men det fører til at en enkel bruker over litt tid kan sperre veldig mange potensielle visningsnavn. Kjedelig! Kanksje det beste er å få folk til å fortsatt taste inn visningsnavn, og hvis flere personer deler navnet dukker disse opp i en liste, hvor avsender så velger korrekt person (vha annen profil-infomasjon). Dette vil dog kun fungere når folk har ulike profiler - mao benytter signaturer, fyller ut alle de teite profil-feltene, etc... --- Liten kommentar til administrasjonen: akkurat i dette tilfellet vil det jo løse seg om mitt visningsnavn ble satt tilbake til det det var tidligere. Og det skal dere få lov til, om ønskelig. I grunn var mitt gamle nick mye bedre Endret 19. februar 2008 av Halvis Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Oi, dette er jo en relativt kritisk feil :o Satser på at de ordner opp i dette straks Lenke til kommentar
TSP Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Enda mer dårlig arbeid fra IPB avdekket, skal det aldri ta slutt? =/ Det er klart at dette må fikses, i en fei! Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 20. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2008 Hvor stor er finnerlønnen for å finne bugs hos IPB? Eller er det slik at man før betalt om man skulle klare å _ikke_ avdekke feil i en release? Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Hvor stor er finnerlønnen for å finne bugs hos IPB? Eller er det slik at man før betalt om man skulle klare å _ikke_ avdekke feil i en release? Må si jeg reagerte etter hvert når den ene brukeren sa han hadde D300, men du ikke forstod bæret av hva jeg snakket om Brukernavnene var jo helt like, så det tok litt tid før jeg fikk fulgt opp....tenkte aldri over at noen hadde samme brukernavn/visningsnavn. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Dette er jo en feil som burde fikses i en fei. Det BURDE ikke være mulig at to brukere har samme navn. Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Dette er jo en feil som burde fikses i en fei. Det BURDE ikke være mulig at to brukere har samme navn. Har det vært mulig?. Jeg prøvde å skifte navn til Snorre, men den gangen fikk jeg beskjed om at navnet var i bruk. Så jeg måtte ha en punktum etc. bakom slik at det ble forskjellig. Men det var i slutten av oktober. Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 joda: høst 07: jeg endret visningsnavn til "halvis". jan 08: en annen person får lov til å reistrere en konto med navn "halvis". Tydelig at de som utvikler forumet ikke tester godt nok. Noen som vet om det har blitt rettet opp i? Hvis ikke kan jeg jo faktisk rusle rundt på andre forum fra samme leverandør og registrere meg med de navn folk har byttet til ... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 *notere i bakhodet* Skal få sjekket det opp ila dagen/morgen. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 1) Trådstarter har fått endret visningsnavnet sitt etter ønske fra post #1. 2) Man kan ikke lengre velge visningsnavn andre har valgt, dette har vært en bug 3) Eventuelle flere "navnetvister" vil medføre tvangsendring for en av de aktuelle brukerene. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 (Automatisk svar) Saken er nå ferdigbehandlet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg