Lilja Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Heisann! Kjøpte meg helt ny Nissan Qashqai for 2 uker siden, svart, og den begynner å bli litt skitten. Men etter å ha lest litt på nettet om vasking av bil skjønner jeg at jeg ikke bare kan kjøpe svamp med såpe på biltema og sette igang. Vil ta veldi godt vare på lakken på denne bilen og trenger da tips på hvordan jeg best gjør det. Har ikke egen garasje eller innkjørsel så det blir vasking på bensinstasjoner, i selvvask. Har skjønt det som at Meguiar sine produkter er veldig bra, og har da tenkt å kjøpe Wash mitt, Nxt gen car wash, water magnet, er dette nok til en god vask av den nye bilen? Tar gjerne imot tips Lilja Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Bare å lese de andre trådene om vasking her på forumet, men bruk Meguiars microfiber vaske-hanske og en bra bilshampo.. Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 21. februar 2008 Del Skrevet 21. februar 2008 Har skjønt det som at Meguiar sine produkter er veldig bra, og har da tenkt å kjøpe Wash mitt, Nxt gen car wash, water magnet, er dette nok til en god vask av den nye bilen? Ja. ta med en nxt voks fra meguiar's også så du får vokset den. NXT såpen er litt sterk så om den er klin ny trenger du nok bare meguiar's gold class shampoo. Lenke til kommentar
Lilja Skrevet 21. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2008 Har skjønt det som at Meguiar sine produkter er veldig bra, og har da tenkt å kjøpe Wash mitt, Nxt gen car wash, water magnet, er dette nok til en god vask av den nye bilen? Ja. ta med en nxt voks fra meguiar's også så du får vokset den. NXT såpen er litt sterk så om den er klin ny trenger du nok bare meguiar's gold class shampoo. Har allerede vasket den med Nxt gen car wash, er den så sterk at den kan skade lakken? Må nok tilbake til bilekstra og handle noen voks-produkter Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 hehe nei nie.. det er den overhode ikke, men den kan ta voksen på bilen Når du vokser bilen vasker du med goldclass de neste 2 gangene. så vasker du med nxt om den har blitt meget møkkete eller etter de 2 gangene så vokser du igjen Dette er forumet for bilpleie... http://www.detailersclub.no/forum/ Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 22. februar 2008 Del Skrevet 22. februar 2008 Hva er gale med biltemashampo? Og svamp? Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hva er gale med biltemashampo? Og svamp? Ingen ting på en allerede sliten bil, men om man er intresert i å bevare lakken fin og ripe fri er det mye galt. Man får vaskeroser etter første vask. Svampen slipper ikke sand og drit like lett og blir med rundt på bilen og riper. (ett eksempel av mange) Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hva er gale med biltemashampo? Og svamp? Ingen ting på en allerede sliten bil, men om man er intresert i å bevare lakken fin og ripe fri er det mye galt. Man får vaskeroser etter første vask. Svampen slipper ikke sand og drit like lett og blir med rundt på bilen og riper. (ett eksempel av mange) Da har det ingenting å si om svampen er fra Biltema eller en annen plass, en vanlig svamp er en vanlig svamp. Dog det finnes helt spesielle svamper beregnet for dette bruket. Derfor er det ikke noe galt i at svampen er fra Biltema. Sjampoen fungerer sikkert helt fint på mindre skitne biler, men tviler på den er særlig kraftig slik at du får vekk den verste dritten. Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det er nettop derfor man IKKE skal bruke svamp i det heletatt. Enten en chenille vaskehanske eller evt en shmitt. Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Får man tak i det noen steder i Norge? *kaster den ubrukte svampen* Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 BilExtra selger meguiar's sin chenille vaskehanske Resten finner du hos denna karn Scandicshine.no Lenke til kommentar
Fløffi Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 kunne ikke finne noen vaskehanske hos bilxtra hva med denne? http://www.scandicshine.no/nettbutikk/inde...;products_id=39 Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Den der er bra:) Kjøp også svart hanske for vask av felger/dekk Lenke til kommentar
eitp Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 (endret) Hei Gratulerer med ny bil. Jeg kan også anbefale Meguiars microfiber-vaskehanske. Den holder godt på vannet og eventuell smuss og sand forsvinner inn i hansken i steden for å bli ripet rundt i lakken. Eitp. Endret 1. mars 2008 av eitp Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Har alltid vasket bilene mine på bensinstasjoner, børsteløs vask. Ca 1 gang i uka, og har ALDRI fått riper i lakken, eller fått den falma. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 1. mars 2008 Del Skrevet 1. mars 2008 Børsteløs vask gir da aldri ren bil. Men nå virker det som at du ikke vasket bilen grundig noen gang, så da er det ikke rart du ikke finner så mange riper. Det som er viktig å tenke på når man vasker ny bil er å gjøre det veldig grundig, for så å beskytte den. Begynn med avfetting, for så å vaske. Clay er også viktig. Lakken skal jo være god nok når bilen er ny, men det er igrunn skjelden den er 100%. Tørk skikkelig i alle hulrom. Dørkarmer osv, og beskytt disse, så blir det lettere å stelle etterpå. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Kan godt komme med dine gnikkefiller for å se over bilen hvis du vil, men den er renere en de fleste biler du finner. 1 Vask i uken i maskin, og 1-2 spylinger i uken, og bilen ser dønn lik ut nå som da den var ny. Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 (endret) Det har jeg liten tro på..Hvor gammel er bilen din? Skjønner deg hvis du kjøpte den i år! Endret 2. mars 2008 av Proxes Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 2006 modell, kjøper ny audi per 3 år. Lenke til kommentar
Proxes Skrevet 3. mars 2008 Del Skrevet 3. mars 2008 Kan godt hende at du ser på bilen din som ren og fin. Men ta den til noen bilpleie-entusiaster, så vill de nok finne mange swirls(vaskeroser). Skal ikke presse noen på noe, det er opp til hver enkel hvordan de velger å pleie bilen sin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå