Bunder Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 (endret) Heisann. For en uke siden begynte plutselig skjermen på min 1,5 år gamle W850 kjøpt hos nå nedlagte gsm.no å skurre. Først noe a la det steffen beskriver her, men etterhvert fikk jeg ikke noe bilde i det hele tatt, bare hvitt lys. Alt annet funket, kunne ringe, høre på musikk, etc. Prøvde etterhvert å skru den av og på igjen, men da jeg prøvde å få den på begynte skjermen å blinke hvitt, noe den fortsatte med hvert 10-15 sekund. Det gikk da heller ikke an å skru den av, og måtte til slutt ta ut batteriet. Har Chess-abbonement og hørte om dette var noe som gikk på forsikringen, men fikk fortalt at siden jeg ikke kunne vise til noen ytre påvirkning gjaldt ikke denne. Fikk beskjed om å kontakte gsm.no, og fant da ut at de avviklet driften. Kontaktet det nærmeste SE-verkstedet her i Trondheim (Reidar Myhr AS), men fikk beskjed om at de ikke har kapasitet til å ta inn SE-mobiler ikke kjøpt hos dem for øyeblikket. De ba meg kontakte Deltaservice i Drammen. Noe jeg ikke har gjort det ennå, da jeg tenkte jeg skulle spørre om litt hjelp her først. Så det jeg lurer på er; forsikringen fra Chess gjelder ikke i det hele tatt i slike tilfeller? Isåfall, finnes det noen andre verksted i Trondheimsområdet, eller må jeg bare kontakte Deltaservice og evt. sende den til Drammen? Går dette da på reklamasjon? På forhånd takk! Mvh meg =) Endret 19. februar 2008 av Bunder Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Dette vil nok gå under skadeforsikring som du har hos Chess. Ikke reklamasjon. Les vilkår her, http://www.chess.no/Arkiv/Skjema/Vilkaar_forsikring.pdf Hvordan skadet du mobilen? Det spørs veldig mye, hvordan du skadet mobilen. Lenke til kommentar
Bunder Skrevet 19. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2008 Er nettopp det. Plutselig var telefonen slik, som jeg nevnte for han Chess-ansatte så har jeg jo mistet den før, men skadet den ikke på noen måte før skjermen sluttet å fungere. Og siden det da ikke er noen "ytre påvirkning", gikk det visst ikke på forsikringen. =S Lenke til kommentar
myers Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 "ytre påvirkning"? Altså synlig skade? da gjelder forsikringen til chess? er det ikke brukerfeil så skal dette gå å garanti fra SE. De fleste tar inn telefoner selv om de ikke er kjøpt hos de, så ville hørt med noen som selger mobiler i nærheten der du bor om de kan sende den inn for deg. får du ny av Chess ved yttre skader, så er vel det fort gjort å få Lykke til:) Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 19. februar 2008 Del Skrevet 19. februar 2008 Det du kan gjør er å si at du skeli på isen og du mistet mobilen, og skjermen ble ødelagt. Da får du dekt ifra forsikringen! Isen er nemlig en ytre årsak, jeg har fått en ny telefon på den måte Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 20. februar 2008 Del Skrevet 20. februar 2008 Det der er som å oppfordre til lovbrudd Adda. Forsikringssvindel kalles det. Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Heisann. For en uke siden begynte plutselig skjermen på min 1,5 år gamle W850 kjøpt hos nå nedlagte gsm.no å skurre. Først noe a la det steffen beskriver her, men etterhvert fikk jeg ikke noe bilde i det hele tatt, bare hvitt lys. Alt annet funket, kunne ringe, høre på musikk, etc. Prøvde etterhvert å skru den av og på igjen, men da jeg prøvde å få den på begynte skjermen å blinke hvitt, noe den fortsatte med hvert 10-15 sekund. Det gikk da heller ikke an å skru den av, og måtte til slutt ta ut batteriet. Har Chess-abbonement og hørte om dette var noe som gikk på forsikringen, men fikk fortalt at siden jeg ikke kunne vise til noen ytre påvirkning gjaldt ikke denne. Fikk beskjed om å kontakte gsm.no, og fant da ut at de avviklet driften. Kontaktet det nærmeste SE-verkstedet her i Trondheim (Reidar Myhr AS), men fikk beskjed om at de ikke har kapasitet til å ta inn SE-mobiler ikke kjøpt hos dem for øyeblikket. De ba meg kontakte Deltaservice i Drammen. Noe jeg ikke har gjort det ennå, da jeg tenkte jeg skulle spørre om litt hjelp her først. Så det jeg lurer på er; forsikringen fra Chess gjelder ikke i det hele tatt i slike tilfeller? Isåfall, finnes det noen andre verksted i Trondheimsområdet, eller må jeg bare kontakte Deltaservice og evt. sende den til Drammen? Går dette da på reklamasjon? På forhånd takk! Mvh meg =) Sony Ericsson har to års garanti på sine produkter. Du trenger kjøpskvittering/kjøpsbevis (dokumentert kjøpsdato) så kan du sende inn til Deltaservice på egen hånd, vil jeg anta. Send en mail til [email protected] og hør hva de har å si om saken din før du gjør noe. Endret 26. februar 2008 av Peckish Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå