Gå til innhold

Registerfil mangler, hvordan fikse?

Anbefalte innlegg

På torsdag så prøvde jeg å instalere spillet "Gunz" på skolemaskinen på skolen.

det funket rimelig dårlig, og maskinen låste seg.

da jeg startet opp igjenn, begynde den å kjøre checkdisk, og jeg bare lot den ligg å jobbe mens jeg dro for å ha gym.

I dag når jeg kom på skolen, så prøvde jeg å starte opp maskinen, og får bare bluescreens etter at Xp bootinga er ferdig. (bilde under) der det står at en registerfil mangler.

verken sikkerhetsmodus eller "start windows med sist fungerende instillinger" virker. får fortsatt bluescreen.

Så jeg lurte på om dere tror det vil gå ann å fikse dette med en Xp plate? må nesten vite om jeg skal levere inn PC-en (tar noen uker, å jeg må bruke maskinen hver dag) eller om det er nokk at jeg tar den med hjem og kjører reperasjon ifra xp plate. (xp pro sp2, som det også er på denne maskina)

Vi kan gjøre akkurat hva vi vil med disse maskinene, så hadde formatert den glatt, hadde det bare ikkje vert for at vi må logge på en server og sånt for å kunne bruke maskine på skolenettverket. å da må jeg levere den inn uansett..

så, kan man fikse windows registeret ved å kjøre reperasjon ifra windows platen?

Her er det jeg får opp uansett hvordan jeg "starter" maskinen:

2001743990061459342_rs.jpg

Litt dårlig bilde, har bare min gamle mobil å ta bilde med her på skolen..

mvh. Complexity

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spec:oioioi. Nei og nei og nei.... for en tabbe. Takk for ditt konstruktive inlegg.

Complex: du kan alltids få tilgang til systemet med en såkalt "livedisc". Det gir deg et operativsystem på en CD. Mange av disse har diagnostering og repareringsfunksjoner. Jeg har gode erfaringer med Winternals (google it).

Endret av Tallyho
Lenke til kommentar
Spec:oioioi. Nei og nei og nei.... for en tabbe. Takk for ditt konstruktive inlegg.

Complex: du kan alltids få tilgang til systemet med en såkalt "livedisc". Det gir deg et operativsystem på en CD. Mange av disse har diagnostering og repareringsfunksjoner. Jeg har gode erfaringer med Winternals (google it).

Ahh, skal skjekke ut om det ikke funker med windowsplaten :) thnx

Lenke til kommentar

Hvorfor har du ikke copy av register,ja ja skal ikke komme med pekefinger :whistle:

Du få ta den harde veien da.

Systemgjoppretting tar snapshot av register.

Folder "system volume information"

Gi nytt navn.

ren c:\windows\system32\config\software *.old

ren c:\windows\system32\config\system *.old

Få tilgang til filer.

cd\system volume information

cd _restore*

Dir

Velg folder(kan være mange blir lagd gjenoppretting punkt)

Kopiere.

copy _REGISTRY_MACHINE_SOFTWARE c:\windows\system32\config\sofware

copy _REGISTRY_MACHINE_SYSTEM c:\windows\system32\config\system

Restart.

Har nå gjort litt av jobben Systemgjoppretting gjør og legg inn nye register filer.

For dette er det greit med litt dos commando forståelse.

Vertøy.

Recover console(win cd)

Bart live cd.

Min favoritt ERD.Commander(søk)

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Erhm.. okeej.. kom inn i recovery console med windowsplaten, og prøvde å kjøre chkdsk å sånt men hjalp lite..

Å det du skriver her SNIPPSAT, trenger jeg Bart Live cd og ERD.Commander for å gjøre det du skrev over her, eller er det nokk å bare bruke Recovery Consolen i winxp platen?

Edit: Winternals er jo umulig å få tak i...

Edit 2: Fikk tak i winternals, skal teste det snart :)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Startet opp erd.commander for og se litt på dette.

Du kan gjøre det enklere med bare og kopiere og lim inn rename.

Fra foldere som nevnt over.

Tok dos veien som kan tas fra reovery console.

Med erd.commander er det lettere.

Ahh.. ja skal teste på skolen i morgen om winternals ikke får til..

Prøvde å downe winternals å brente imagen å prøvde å boote, men når han booter så får jeg bare: Media Error - Check signal cabel

wtf liksom? men en kompis i klassen skal ta med sin kopi av winternals på skolen så skal teste der.

men kan teste denne recovery måten om det ikke funker :) takk for svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...