Gå til innhold

Blå-gule Ara Papegøyer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nåå nei.. du må nok punge ut mer enn 5tusen for en slik ;)

Du må huske at disse fuglene lever i maaaaaaaaaange år. Og er du sikker på at du er klar for en så stor fugl? De krever jo en god del mer enn en undulat .

Ligger en til 20.000 på finn.

Jeg tror nok at jeg er klar for den fuglen men jeg vet ikke hvor jeg kan kjope den, bortsett fra internett.

Det må vel gå an å få de billigere en 20 000?

Lenke til kommentar

Vet du om en lignende fugl da? En som ser nesten helt lik ut som en ara, men billigere?

Klarer ikke å kjöpe småfugler. Skulle jeg kjöpe en liten fugl hadde jeg kommet ut med hele butikken siden jeg synes synd på de andre som blir igjen.

Endret av Pepsicola
Lenke til kommentar
Skal du ha en mindre fugl, er det best å kjøpe to ;)

Hm.. Ingen er vel helt lik Araen som jeg kommer på i farta:

Grå jacko ? Kakadue? Rosella?

Tror du kan få mange svar her(norsk forum)

De jeg nevnte over er på dette bildet.

logo.jpg

Det ser ut som Jako fuglene er artige, finnes de ikke i andre farger? Nesten så jeg kjöper en og maler den.

Skal du ha en mindre fugl, er det best å kjøpe to

Jeg skulle kjöpe en dvergpapegöye, så den hadde en mann så jeg tenkte å kjöpe mannen også. men da så jeg den tredje papegöyen i buret, syntes synd på den og ville kjöpe den også. :cry:

Endret av Pepsicola
Lenke til kommentar

:!: stakkars.

Da har dyrebutikken gjort en feil ved å bestille tre. De heter jo lovebirds. Blir en ensome dersom de blir alene.

Jeg fikk ei dvergpapegøye med søskenbarnet mitt. Verdens kuleste. Hun fløy etter meg overalt, spiste fra munnen min, gulpet opp mat til meg(!!) og satt på skuldra mi. MEN hun likte ikke fingre. Beit som bare pokker dersom jeg klappet henne.hehe. Ara som hun het fikk en kompis da, men han døde etter et halvt år..

Poenget er at de er det fult mulig å få en tam. Dersom du har to blir det jo litt være.

De skravler og hyler en god del da :p Så det er ikke mye kjekt å ha de på stua.hehe.

Grå jaco er smarte fugler. Du har vel sett Einstein på youtube? http://www.youtube.com/watch?v=Wf-ecpV4304

Lenke til kommentar
:!: stakkars.

Da har dyrebutikken gjort en feil ved å bestille tre. De heter jo lovebirds. Blir en ensome dersom de blir alene.

Jeg fikk ei dvergpapegøye med søskenbarnet mitt. Verdens kuleste. Hun fløy etter meg overalt, spiste fra munnen min, gulpet opp mat til meg(!!) og satt på skuldra mi. MEN hun likte ikke fingre. Beit som bare pokker dersom jeg klappet henne.hehe. Ara som hun het fikk en kompis da, men han døde etter et halvt år..

Poenget er at de er det fult mulig å få en tam. Dersom du har to blir det jo litt være.

De skravler og hyler en god del da :p Så det er ikke mye kjekt å ha de på stua.hehe.

Grå jaco er smarte fugler. Du har vel sett Einstein på youtube? http://www.youtube.com/watch?v=Wf-ecpV4304

:ohmy: Det var en kul fugl, sjeldent en jacko blir så smart da eller?

Hvor er det man får kjöpt fugler som ikke er så små? har värt innom alle Zoo butikkene i Oslo. Fant bare 2 par store fugler til 15 000, skulle kjöpe en men jeg hadde ikke 30 000.

Lenke til kommentar

Det er mange år siden jeg har sett en Ara i en dyrebutikk.

Isåfall er de dyrere der, enn hos en oppdretter.

De krever en god del, og du bør være hundre prosent klar for å få en så stor fugl i hus. Dessuten lever de nesten like lenge som deg. hehe.

Det beste er å dra på papegoye.no for å finne ut mere. Det ser ikke ut til å være så mange fuglemennesker her inne :p

Lenke til kommentar
Det er mange år siden jeg har sett en Ara i en dyrebutikk.

Isåfall er de dyrere der, enn hos en oppdretter.

De krever en god del, og du bør være hundre prosent klar for å få en så stor fugl i hus. Dessuten lever de nesten like lenge som deg. hehe.

Det beste er å dra på papegoye.no for å finne ut mere. Det ser ikke ut til å være så mange fuglemennesker her inne :p

Jeg har ikke erfaring med fugle stell, lurer på hvordan jeg kan klippe ''håret'' til en ara når det vokser for mye,

IMG_1146.jpg

På det bilde der har han noe mye hår.

Endret av Pepsicola
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det ikke spesielt vanlig og stusse fjerdrakten til en fugl, har aldri hørt om at noen synes fjæra er for lange heller. Høres ikke spesiellt bra ut for fuglen heller. For meg så virker det ikke som du har tenkt godt nok igjennom dette. Vet du har hørt det ett par ganger men en sånn fugl er omtrent like mye ansvar som og ha ett lite barn, er du klar for og være hjemme i helger og ettermiddager? Samt bruke ett par tusen i måneden på dyret?

Kan jo forøvrig ta deg en tur på www.mytoos.com og se hvor ille det kan gå.

Bli for all del ikke en av de som skaffer seg en fugl og kvitter seg med den når de går lei, for da vil det dyret mest sannsynelig ende opp som en kasteball på diverse rubrikk sider. Sett deg ned og tenk på ansvaret på lik linje som og bli foreldre, det er faktisk omtrent det samme. Kjøp deg en bok, les MASSE, besøk en ara, snakk med flere som faktisk eier en ara. Tenk deg om 6-12mnd og se om du fortsatt har like lyst på en ara.

EDIT: leif

PS: Fugler har ikke hår men fjær, og den på bilde har satt opp fjæra, de er ikke så lange men det er måten de reagerer på hvis man f.eks klør de.

Endret av Hoon
Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
Det ikke spesielt vanlig og stusse fjerdrakten til en fugl, har aldri hørt om at noen synes fjæra er for lange heller. Høres ikke spesiellt bra ut for fuglen heller. For meg så virker det ikke som du har tenkt godt nok igjennom dette. Vet du har hørt det ett par ganger men en sånn fugl er omtrent like mye ansvar som og ha ett lite barn, er du klar for og være hjemme i helger og ettermiddager? Samt bruke ett par tusen i måneden på dyret?

Kan jo forøvrig ta deg en tur på www.mytoos.com og se hvor ille det kan gå.

Bli for all del ikke en av de som skaffer seg en fugl og kvitter seg med den når de går lei, for da vil det dyret mest sannsynelig ende opp som en kasteball på diverse rubrikk sider. Sett deg ned og tenk på ansvaret på lik linje som og bli foreldre, det er faktisk omtrent det samme. Kjøp deg en bok, les MASSE, besøk en ara, snakk med flere som faktisk eier en ara. Tenk deg om 6-12mnd og se om du fortsatt har like lyst på en ara.

EDIT: leif

PS: Fugler har ikke hår men fjær, og den på bilde har satt opp fjæra, de er ikke så lange men det er måten de reagerer på hvis man f.eks klør de.

har man lov å ha Ara Papegøyer i norge ?? må ikke det søkes til mattilsynet??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...